Ali Bulut ve Can Ergün |
Hem Can hem de Ali, Korza’nın yarış ekibinden. Dolayısıyla teknenin ihtiyaçlarını belki de en iyi bilenlerden. Üç ay önce inşasına başlanan Korza’nın şimdiye kadar gövde ve güverte kalıplarının yanı sıra güverte, dümen mili ve postalarının birkaçının üretimi tamamlanmış durumda. Bir aksilik olmazsa haziran başında suya inmiş olacak.
Yeni Korza’da en önemli amaç performans. Yani tamamen yarış amacıyla inşa ediliyor. Dolayısıyla içinde konfora yönelik hiçbir şey yok. Hatta içi boyanmayacak. Teknenin tamamı karbon elyaf, epoksi reçine ve PVC köpükten üretiliyor. Güverte ıslak yatırma/vakum, gövde köpük öncesi ve sonrası elyaflar için ayrı ayrı infüzyon yöntemiyle yapılıyor.
Yarış versiyonu |
Gezi versiyonu |
Peki yeni Korza’nın bir öncekine göre farkı ne olacak? Bir kere eskisine göre 4 ton daha hafif. Üstelik salması daha ağır olmasına rağmen. Sabit baston sayesinde de balon alanı daha fazla.Modelin sipariş olduğu takdirde gezi versiyonu da üretilecek. Gezi versiyonunun güvertesi ve içi konfora yönelik tasarlanacak, ayrıca direği daha kısa, yelken alanı daha küçük ve salması da daha hafif olacak. Sipariş, 6-8 ay arasında teslim edilebilecek.
Can, yeni Korza konusunda çok iddialı. “Filonun en iddialı tekneleri Orient Express ve Provezza’dan sonra en modern ve hızlı tekne olacak” diyor. İstanbul filosu Korza’sız bir eksik. Merakla bekliyoruz...
Teknik özellikleri:
Boy: 16m
En: 4.2m
Su çekimi: 3.5m
Boş deplasman: 7500kg
Salma: Fin + torpil 4000kg
Ana yelken: 70m2
En büyük balon: 344m2
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder