11 Mart 2012 Pazar

Yaşlı bir kadın yelkenci olduğum için kovulmuştum



Başüstü takipçileri bilir. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde bir kadın yelkenci daha Vendee Globe’a katılacağını açıklamıştı: Anne Liardet. Eğer başarabilirse bu Liardet’nin ikinci Vendee Globe deneyimi olacak. Fransız yelkenci 2004-2005 yarışını Roxy isimli teknesiyle 11. sırada tamamlamış ve Vendee Globe tarihinde finişe ulaşmayı başaran üçüncü kadın olmuştu. 50 yaşındaki üç çocuk annesi Liardet, bu açıklamayı yapmak için özellikle 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nü seçmişti çünkü bu özel gün, mücadelesinin de amacını oluşturuyordu. Anne Liardet, cinsiyetler arası eşitsizliğe dikkat çekmek amacıyla kadın haklarını savunan 10 derneği arkasına alarak Egalité (Equality) isimli teknesiyle yarışmayı planlıyor. Fransız yelkenci  hazırlıklarına başladı. Ancak kat etmesi gereken uzun ve zorlu bir yol var. Çünkü henüz ne bütçesi ne de bir teknesi bulunuyor. 

Vendee Globe’un resmi internet sitesine röportajda ilginç açıklamalar yapan Anne Liardet’nin söyledikleri dikkat çekici.

Egalité (Equality) projesi nasıl ortaya çıktı?

Bir önceki Vendee Globe deneyimimdeki teknem Roxy oldukça eskiydi ama yine de çok iyi bir yarış bir yarış çıkarmıştık. Sponsorum da durumdan memnundu ancak yarıştan sonra hiç beklemediğim bir  anda şekilde beni işten çıkardı. Çünkü onlara göre yaşlanmıştım. Nedense böyle şeyler erkek yelkencilerin başına hiç gelmiyor. Çok incinmiştim. Dolayısıyla Egalité projesinin benim için çok ayrı bir önemi var. 2011’in sonunda 2500 kadın derneğini biraraya getiren Avrupa kadın lobisinin Fransız kolu başkanı Françoise Morvan’la tanıştım. Ardından kadın erkek eşitliğini savunan dernekleri biraraya geçirecek bu proje çıktı ortaya.

Ancak hala uzun bir yolunuz var. Çünkü yarış için ne bütçeye ne de tekneye sahipsiniz.

Hayatta bir şeye kalkışmazsanız zaten gerçekleşmesi de mümkün değil. Şu an evet, bu bir hayal gibi. Ancak ilk Vendee Globe deneyimim de, öncesinde bir hayaldi, fakat gerçekleşti. Dünyanın etrafını yelkenliyle dolaşmak benim yaşama nedenim. Gerekli olan bütçe 2.5 milyon Euro. Bu rakamı bana destek verecek 10 derneğe böldüğünüzde çok da büyük rakamlar çıkmıyor ortaya. Henüz elimizde somut bir şey yok ancak bu konuda endişelenmiyorum. Çünkü kafamda başlamak için hazırım ve bence en önemli mesele de bu.


Vendee Globe’daki hedefleriniz ne?

Öncelikli hedefim teknemle limana geri dönebilmeyi başarmak. Bir denizci için en önemli şeylerden biri budur. Ayrıca daha önce bu yarışa katılmış ikinci el tekneyi almayı hedefliyorum. Ancak alabileceğim sadece 3-4 tekne bulunuyor ve bunu almak ya da kiralamak isteyen bir sürü denizci var. Bir de iyi bir sonuç elde edersem bu da işin kaymağı olacak.

Eğer yarışa girmeyi başarabilirseniz Liz Wardley ve Samantha Davies’den sonraki üçüncü kadın yarışçı olacaksınız. Bu Vendee Globe tarihinde rekor bir rakam ancak yine de çok az. Sizce bunun nedeni ne?

Yelken okullarında erkek çocuk sayısı kadar kız öğrenciler var. Ancak eğitim bittikten sonra kızlar evlerine kapanıp çocuk bakmayı tercih ediyorlar. Olimpik yelkencilik ya da açıkdeniz yarışları onlara pek cazip gelmiyor herhalde.

Bir kez daha Vendee Globe’a katılacağınızı söylediğinizde çocuklarınızın tepkisi ne oldu?

Çok sevindiler. Beni tanıyorlar  ve bunun için nasıl mücadele edeceğimi biliyorlar. Üçü de arkamda. Sonuç olarak en azından üç tane destekçim var diyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder