13 Nisan 2012 Cuma

Juan K.: “İyi tasarımlarla kötüleri aynı kefeye koymayın”


Geçtiğimiz günlerde Volvo Ocean CEO’su Knut Frostad'ın teknelerde ardı ardına yaşanan hasarlar  üzerine yaptığı sert açıklamanın üzerine, yarışta üç tasarımı yer alan (Telefonica, Puma ve Groupama) Arjantinli ünlü tasarımcı Juan Kouyoumdjian da patladı. Juan K. özetle şunları söyledi:

“Hepimizin kabul ettiği gibi yarıştaki tüm teknelerde ciddi hasarlar meydana geldi. Bu durum bence de kabul edilemez ve gelecek yarışlar için mutlaka bir şeyler yapılması gerekiyor. Hasarların neden kaynaklandığını anlamak çok önemli. Ancak bunu yaparken başarılı işlerle, başarısız olduğu açıkça görülen diğerlerini aynı kefeye koymak büyük bir adaletsizlik.

VOR70’in ilk jenerasyonlarından iki tasarımımız ABN AMRO 1 ve ABN AMRO 2 tekneleriyle 2005-2006 Volvo Ocean Race’inde iki başarı elde ettik. Birincisi ABN AMRO 1’in yarışı birincilikle bitirmesi, diğeri her iki teknenin de ciddi bir problem yaşamadan dünya turunu tamamlaması. Ancak aynı yarışta bir teknenin batması ve diğerlerinde ciddi hasarlar meydana gelmesi bu başarımızı gölgelemişti. Bu problemler nedeniyle tüm tekneler aynı şekilde değerlendirilmiş ve bazı yarış kuralları değişmişti. O zaman yaşanan bu genellemenin şimdi de yapıldığını görüyorum. Dolayısıyla bazı noktalara dikkat çekme gerekliliği görüyorum.


·       Bir VOR70, kesinlikle hasar meydana gelmesi için inşa edilmemiştir. Aslına bakarsanız dünyanın etrafını dolaşması amacıyla inşa edilen tüm tekneler için aynı şey geçerli. Hasarların oluşumu daha çok mürettebatın elinde.
·       Puma beşinci ayağı ciddi yapısal bir sorun yaşamadan tamamladı. Bu da mürettebatın deneyimi ve başarısı sayesinde oldu.
·       Telefonica ikinci ve beşinci ayağı gövdesinde delaminasyonla tamamladı. Bu aslında böylesine ağır bir yarışın doğal sonucu.
·       Telefonica, çok da gerekli olmamasına rağmen Cape Horn’da pit stop yaptı. Ancak bu tamamen stratejik bir karardı. Amaç ayakta üçüncülüğü garantilemekti.
·       Groupama, talihsiz bir şekilde direklerinin kırılmasına rağmen mükemmel bir şekilde yönetildi ve Brezilya’ya kadar başka bir sorun yaşamadan yelkenle ulaşmayı başardı.

Sonuç olarak donanımda niye bu kadar problem yaşandığını anlamaya odaklanmalıyız. Ancak bunu yaparken başarılı tasarımlarla, diğerlerinin aynı kefeye konulmamasını rica ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder