11 Kasım 2012 Pazar

Vendee’de ilk günde iki fire



Vendee Globe’un yedincisi için geri sayım sona erdi ve dün saat 13:02’de 20 skipper silahın patlamasıyla Atlantik Okyanusu’nun dalgalı suyunda üç ay sürecek maceraya başladı. Ama sadece biri dışında. Skipper’lardan Bertrand de Broc, starta sadece 25 dakika kala, üzerinde izleyicilerin bulunduğu bir şişme bota çarpınca teknesinin pruvasında küçük bir delik açıldı. Teknenin tasarımcısı Pascal Conq’la sorunun ciddiyetini öğrenmek üzere hemen bağlantı kuruldu. Conq, deliğin riskli bölgede olduğunu ve mutlaka tamir edilmesi gerektiğini söyleyince de Broc pontona geri dönmek zorunda kaldı ve start alamadı.

Bu arada 19 skipper yola çıkmıştı bile. Gelen haberlere göre Biscay Körfezi’nde ilerleyen filonun öncüsü Macif’iyle François Gabart’dı. Hemen arkasından PRB’nin skipper’ı Vincent Riou, onun gerisinden de Synerciel’le Jean Le Cam geliyordu.


Gövdedeki delik nedeniyle start alamayan Bertrand de Broc’un teknesi ise pontonda tamir ediliyordu. Deliğin kapatılması işinde neredeyse sona geliniyordu ancak soğuk ve yağmurlu hava aleyhineydi. “İki saate kadar pontondan ayrılacağım ve yeniden start alacağım. Hava soğuk ve yağmurlu olduğundan deliğin kapatılması normalden iki kat fazla zaman aldı çünkü nemli hava kurumasını zorlaştırdı. Bu delik yüzünden 12 saat ve yaklaşık 200 mil kaybettim. Ancak moralim bozuk değil. Bir önceki yarışın birincisi Michel Desjoyeaux da, resmi starttan 40 saat sonra yarışa başlamak zorunda kalmıştı. O yüzden bu çok da büyük bir kayıp sayılmaz. Yemeğimi yedim, dinlendim ve gel-gitin durumuna göre gece 01:00 civarı yeniden start alacağım.”

Ancak bu saatlerde yeni bir hasar haberi geldi. Üstelik şanssız Bertrand de Broc’un kuzeni Marc Guillemot’dan. Filonun öncülerinden biri olan Safran’ın skipper’ı Guillemot starttan 50 mil sonra teknenin gövdesinden şiddetli bir ses duydu. Bir cisme çarpmıştı. Guillemot geri dönmek zorundaydı. Yelkenlerini küçülttü ve Les Sables D’olonne’u pruvasına aldı.


Hasarın tamiri tamamen biten Bertrand de Broc gece saat 01:45’te yeniden start aldı. Ondan yaklaşık bir saat sonra da Safran’ıyla Marc Guillemot, pontona ulaştı. Durum onun için belirsizdi. Olayı şöyle anlattı: “İki kez çok güçlü ses duydum. İlki daha şiddetliydi. Bir şeyin salmaya çarptığını düşündüm. Hemen arkasından korkunç bir ses daha geldi. Gövde birden yan yatmaya başladı. O sırada dalıp teknenin altına bakabilecek durumda değildim ve geri dönmek zorunda kaldım. Şimdi teknik ekip altına bakacak ve umarım sabah 11:00 gibi yeniden start alacağım.”

Ancak tüm umuduna rağmen Marc Guillemot’un Safran’ından gelen haberler kötüydü. Teknenin salması gitmişti ve bu halde yarışması mümkün değildi. Böylece Guillemot yıllardır katılmak için uğraştığı bu yarıştan daha ilk gecede çekilmek zorunda kaldı.


Öte yandan ilk gece skipper’lardan da her şeyin yolunda olduğu haberleri geliyordu. Fodepar olarak  yeniden start almasına rağmen filonun en önüne geçen François Gabart, “Bunlar yarışın cilvesi, gördüğünüz gibi erken start almak hiç sorun yaratmadı” diyordu. Sam Davies de mesajında Biscay Körfezi’nin kendilerine çok nazik davrandığını, bir ara rüzgarın 7kt’tan 45’e ulaştığı fırtına dışında her şeyin yolunda gittiğini söylüyordu.
Filo şu an neredeyse Cape Finisterre’e ulaşmak üzere. Filonun lideri hala François Gabart. Onun 11 mil gerisinde Vincent Riou, 12 mil gerisinde de Armel Le Cleach var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder