Dünyanın en zorlu açıkdeniz
yarışlarından biri olarak bilinen 628 millik Sydney Hobart’a bu yıl 82 tekne
katılıyor. 67 yıldır aralıksız olarak düzenlenen güney yarıkürenin en önemli
yarışlarından Sydney Hobart’ta geçen yıl 88 tekne start almıştı. Organizasyon
ekibi sayının düşmesine rağmen filonun çok kaliteli olmasından memnun.
Önümüzdeki yıl bu zorlu yarışa Orhan Gorbon’un kurduğu açıkdeniz yarış ekibinin
de katılması bekleniyor.
100ft’lik maksilerden TP52’lere,
VO60’tan Beneteau First 40’a kadar neredeyse hepsi farklı model 82 tekne bu yıl
da “Boxing Day” olarak anılan 26 Aralık günü görkemli bir törenle ve onbinlerce
izleyiciyle Sydney Limanı’dan yelken basacak. Sydey’den start alacak tekneler
Tasman Denizi’ne gidip oradan Avustralya’nın güneydoğu sahillerine yönelecek,
Bass Geçişi’ni aşıp Storm Körfezi’ne dönecek ve finiş hattının bulunduğu Hobart
kentine ulaşacak.
Investec Loyal ve Wild Oats XI |
Filoya göz atacak olursak. İlk önce
en büyüklerden, 100ft’lik maksilerden bahsetmek gerek. Filoda bu yıl dört tane maksi
var; Bob Oatley’nin Wild Oats XI’i, Syd Fischer’in Ragamuffin-Loyal’ı, Grant
Wharington’ın Wild Thing’i ve Peter Millard/John Honan’ın 98ft’lik Lahana’sı. Hepsi
de Avustralyalı, hepsi de iddialı.
Ancak en iddialısı tabii ki bugüne
kadar sekiz kez yarışa katılan ve 2005'te suya iner inmez "line of honour" unvanını elde eden, yani yarışı ilk bitirenWild Oats XI. Mark Richards dümenciliğindeki takım Rachel Pugh tasarımı ve McConaghy üretimi. Wild Oats XI, geçen
sene Investec Loyal’a geçilince teknede bir takım modifikasyonlara gidildi, ekip
bu yıl daha iddialı. Geçen yılın birincisi Investec
Loyal da sahip değiştirdi ve bu yıl yarışa yeni ismiyle, Ragamussin Loyal
olarak katıldı. Greg Elliott tasarımı, Cookson Yachts’ta üretimi 100ft’lik bu
maksi Wilds Oats’la aynı yaşta. İki takım arasında "line of honour" için büyük bir kapışma
bekleniyor.
En sıkı çekişmelerin yaşandığı IRC
sınıfında da çok iddialı tekneler var. Çoğunluğu Avustralyalı yelkencilerden
oluşan ekipler suları çok iyi bildiğinden yarış da bir savaşa dönüşüyor. Bu
sınıfın iddialı teknelerinden biri Stephen Ainsworth’un Loki’si. 63ft’lik
Rachel Pugh tasarımı bu tekne 2008 yılında suya indi. Geçen yıl da Sydney
Hobart’ta sınıfının ilk bitireniydi. 2010 birincisi Secret Men’s Business 3.5,
2009 birincisi Beneteau First 40 Two True, 30 yıllık olmasına rağmen 1993
birincisi Farr43 Wild Rose da bu sınıfın favorileri. Uzun aradan sonra yarışa
geri dönen 2008 birincisi TP52 Quest, 1974, 1978 ve 2006 birincisi 39 yaşındaki
Love&War, geçen yılın IRC ikincisi Farr55 Living Doll da bu sınıfın iddalı
tekneleri arasında.
Maluka of Kermandie |
Filonun en eski ve en küçük teknesi
ise Sean Langman’ın Maluka of Kermandie’si. 1932 yılında inşa edilen tekne 9
metre boyunda. Bu arada yarışa bu yıl ilk kez Litvanya’dan katılım var. Simonas
Steponavicius’un VO60’ı Ambersail. Yabancı bir takım da Japonya’dan, bir
Humphrey54 olan KLC Bengal. 2013’te 69’uncu kez start alacak Sydney Hobart’ta,
Orhan Gorbon’un kurduğu offshore takımını da filoda görmeyi umut ediyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder