4 Kasım 2012 Pazar

Sydney Hobart 82 tekneyle start alacak




Dünyanın en zorlu açıkdeniz yarışlarından biri olarak bilinen 628 millik Sydney Hobart’a bu yıl 82 tekne katılıyor. 67 yıldır aralıksız olarak düzenlenen güney yarıkürenin en önemli yarışlarından Sydney Hobart’ta geçen yıl 88 tekne start almıştı. Organizasyon ekibi sayının düşmesine rağmen filonun çok kaliteli olmasından memnun. Önümüzdeki yıl bu zorlu yarışa Orhan Gorbon’un kurduğu açıkdeniz yarış ekibinin de katılması bekleniyor.

100ft’lik maksilerden TP52’lere, VO60’tan Beneteau First 40’a kadar neredeyse hepsi farklı model 82 tekne bu yıl da “Boxing Day” olarak anılan 26 Aralık günü görkemli bir törenle ve onbinlerce izleyiciyle Sydney Limanı’dan yelken basacak. Sydey’den start alacak tekneler Tasman Denizi’ne gidip oradan Avustralya’nın güneydoğu sahillerine yönelecek, Bass Geçişi’ni aşıp Storm Körfezi’ne dönecek ve finiş hattının bulunduğu Hobart kentine ulaşacak. 


Investec Loyal ve Wild Oats XI

Filoya göz atacak olursak. İlk önce en büyüklerden, 100ft’lik maksilerden bahsetmek gerek. Filoda bu yıl dört tane maksi var; Bob Oatley’nin Wild Oats XI’i, Syd Fischer’in Ragamuffin-Loyal’ı, Grant Wharington’ın Wild Thing’i ve Peter Millard/John Honan’ın 98ft’lik Lahana’sı. Hepsi de Avustralyalı, hepsi de iddialı.

Ancak en iddialısı tabii ki bugüne kadar sekiz kez yarışa katılan ve 2005'te suya iner inmez "line of honour" unvanını elde eden, yani yarışı ilk bitirenWild Oats XI. Mark Richards dümenciliğindeki takım Rachel Pugh tasarımı ve McConaghy üretimi. Wild Oats XI, geçen sene Investec Loyal’a geçilince teknede bir takım modifikasyonlara gidildi, ekip bu yıl daha iddialı. Geçen yılın birincisi Investec Loyal da sahip değiştirdi ve bu yıl yarışa yeni ismiyle, Ragamussin Loyal olarak katıldı. Greg Elliott tasarımı, Cookson Yachts’ta üretimi 100ft’lik bu maksi Wilds Oats’la aynı yaşta. İki takım arasında "line of honour" için büyük bir kapışma bekleniyor.




En sıkı çekişmelerin yaşandığı IRC sınıfında da çok iddialı tekneler var. Çoğunluğu Avustralyalı yelkencilerden oluşan ekipler suları çok iyi bildiğinden yarış da bir savaşa dönüşüyor. Bu sınıfın iddialı teknelerinden biri Stephen Ainsworth’un Loki’si. 63ft’lik Rachel Pugh tasarımı bu tekne 2008 yılında suya indi. Geçen yıl da Sydney Hobart’ta sınıfının ilk bitireniydi. 2010 birincisi Secret Men’s Business 3.5, 2009 birincisi Beneteau First 40 Two True, 30 yıllık olmasına rağmen 1993 birincisi Farr43 Wild Rose da bu sınıfın favorileri. Uzun aradan sonra yarışa geri dönen 2008 birincisi TP52 Quest, 1974, 1978 ve 2006 birincisi 39 yaşındaki Love&War, geçen yılın IRC ikincisi Farr55 Living Doll da bu sınıfın iddalı tekneleri arasında.  


Maluka of Kermandie

Filonun en eski ve en küçük teknesi ise Sean Langman’ın Maluka of Kermandie’si. 1932 yılında inşa edilen tekne 9 metre boyunda. Bu arada yarışa bu yıl ilk kez Litvanya’dan katılım var. Simonas Steponavicius’un VO60’ı Ambersail. Yabancı bir takım da Japonya’dan, bir Humphrey54 olan KLC Bengal. 2013’te 69’uncu kez start alacak Sydney Hobart’ta, Orhan Gorbon’un kurduğu offshore takımını da filoda görmeyi umut ediyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder