27 Kasım 2012 Salı

Ainslie olimpik yelkenciliği bıraktı




Yakından takip ediyorduk Ben Ainslie’nin bu önemli kararını. Bırakıp bırakmayacağı konusunda kararını verememişti İngilizlerin ‘altın çocuğu’. Ainslie nihayet kararını bugün açıkladı ve artık olimpiyatlarda yer almayacağını söyledi. Şimdi onun tek bir hedefi var, 34. America’s Cup’ta kupayı kazanmak.

Açıklamasında, bu kararı kolay almasının hiç de kolay olmadığını söyledi Ainslie ve şöyle devam etti: “Bu zor kararı verebilmek için bir süre Londra’da tek başıma düşündüm. Bugüne kadar inanılmaz bir olimpik kariyerim oldu. Geriye dönüp baktığımda birçok güzel anı hatırlıyorum. İlk madalyamı16 yaşındayken Atlanta’da almıştım, son olimpiyatta da kapanış seremonisinde meşaleyi taşıdım. Londra Olimpiyatları benim için çok özeldi çünkü kendi sularımda, kendi ülkemin insanlarının önünde yarışmıştım. Hayatım boyunca daha iyi bir deneyim daha yaşayacağımı sanmıyorum. Ancak ileri doğru ilerlemek zorundayım. Dolayısıyla bundan sonra meydan okuyabileceğim mücadelenin America’s Cup olduğuna karar verdim. Bugüne kadar beni destekleyen herkese çok teşekkürler. Onlar olmadan bu başarıları elde edemezdim.”


Artık kariyeri konusunda kararını netleştiren Ainslie şimdi ACWS ve 34. America’s Cup’a odaklanmış turumda. Bu yarışın  İngilizler için ayrı bir önemi var. Çünkü America’s Cup, bugüne kadar İngiltere’nin kazanamadığı tek uluslararası spor alanı. Dolayısıyla Ainslie eğer Oracle Racing USA ile kupayı kaldırırsa İngilizler için ayrı bir anlamı olacak.

ACWS’de JP Morgan BAR takımının skipper’lığını üstlenen Ainslie, çok gövdelilerdeki henüz ikinci deneyiminde büyük bir çıkış göstermişti. Ainslie, önümüzdeki yıl yapılacak 34. America’s Cup’ta Oraclen Racing USA’in AC72’lerinden birinin dümenine geçecek.

Ainslie, olimpiyatlarda arka arkaya dört kez altın madalya kazanarak tüm zamanların en başarılı olimpik yelkencisi ilan edilmişti.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder