25 Kasım 2012 Pazar

Riou da Vendee’ye veda etti



PRB de Vendee Globe’dan çekildi. Vincent Riou’nun teknesi PRB, iki gün önce büyük bir metal şamandırayla çarpışmış ve teknenin pruva kısmında 1 metrelik yırtık oluşmuştu. Teknenin, gövdesindeki bu yırtıkla Güney Okyanusu’nda seyir yapması güvenli olmayacağından, skipper’ı Riou yarışı terk etmek zorunda kaldı. Böylece PRB, Vendee Globe’un 15. gününde yarıştan çekilen yedinci tekne oldu. Esas maceranın başlayacağı ‘Kükreyen Kırklar’ olarak anılan 40’lı enlemlere gelmeden, start alan 20 tekneden geriye 13 tane kaldı.

Riou, “Bu kararı vermek benim için çok zordu. Ancak kararı vermeden önce yarışa devam etmek için hiçbir seçeneğim kalmadığından emin olmalıydım. Yırtığı yakından incelediğimde hasarın gövdenin içine kadar gittiğini fark ettim. Ben tamir etsem bile başka problemler ortaya çıkacaktı. Sonuç olarak gövdeyi tamir ettim ancak bu ancak Brezilya’ya ulaşmamı sağlar. Bazen ne kadar emek verirseniz verin, olmayacaksa olmuyor” dedi.

Bu arada Kürkreyen Kırklar’a hızla yaklaşan filonun ilk üç ismi değişmedi. Banque Populaire ile Armel Le Cléac’h liderliğini sürdürürken Macif’le François Gabart ikinci, Virbac Paprec 3’le Jean Pierre Dick üçüncü sırada.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder