Güney Çin Denizi’nde yarından itibaren en erken salı günü bitecek 35-40kt’lık rüzgar bekleniyor. Ancak uzmanların dediğine göre burada sorun rüzgarın şiddeti değil, bölgedeki denizin yapısı. Volvo Ocean Race meteoroloji uzmanlarından Gonzao Infante bu durumu şöyle açıklıyor:
“Bu bölgede derinlik aniden 3 bin metreden 100 metrelere iniyor. Bu da ölümcül dalgalara yol açıyor. Rüzgar teknelerin hızla gitmesine ve dalgaların üzerinde deli gibi zıplamasına neden olacak. Bu, açıkdenizdekinden bile daha tehlikeli bir durum. Böyle bir durumda teknelerin kaçacağı bir yer de olmayacak. Dolayısıyla ekipler bu fırtınadan tek parça halinde kurtulmak istiyorsa ‘hayatta kalma modu’na hazırlıklı olmaları gerekiyor. Bu, şimdiye kadarki en zorlu etap olacak.”
“Survival mode” zorlu hava koşullarında yarış rotasının bırakılarak teknenin ve armanın zarar görmemesi için çok küçük bir fırtına yelkeninin basılması ya da yelkenlerin tamamen indirilerek teknenin fırtınanın yönüne bırakılması olarak açıklanabilir. Yukarıdaki fotoğraf da Velux 5 Oceans Yarışı'ndayken şiddetli rüzgara yakalanarak "survival mode"a geçen Bernard Stamm ve teknesini gösteriyor.
2008-2009 yarışında da filo aynı bölgede benzer bir durumla karşılaşmıştı. Tayvan ve Filipinler arasındaki Luzon Kanalı’nda fırtınaya yakalanan filodaki üç tekne ciddi hasar görmüştü: Puma’nın bumbası kırılmış, Delta Lloyd’un ana yelkeni yırtılmış, Ericsson 3’ün de gövdesinde çatlak meydana gelmişti.
Diğer yandan bu korkunç senaryoya rağmen Cumartesi günü Sanya’da yapılacak liman içi yarış için herhangi bir risk görünmüyor. Körfez korunaklı olduğu için yarışın sakin bir havada geçmesi bekleniyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder