Volvo Ocean Race’te üçüncü ayağın da tamamlanmasıyla yarışçılar dinlenmeye çekilirken şimdi görev teknik ekipte. Bir sonraki ayağın startına kadar tüm bakım onarım işlerini yetiştirmeye çalışan teknik ekip için her saniye çok önemli. Zamana karşı yarışan ekipler şimdi karaya çekilen teknelerdeki zararları araştırarak, bu hız makinalarını bir sonraki zorlu etap için kusursuz hale getirmeye çalışıyor.
Fotoğraf: Ian Roman
İlk üç ayağı da birincilikle bitirerek “üçte üç” yapan Telefonica, bir haftalığına karaya çekildi. Ekipten Horacio Carabelli, bu kez tüm sorunları gidermek için yeterli zamanlarının olduğunu söyledi. İspanyol takım üçüncü ayakta flok ve bumbada sorun yaşamıştı. Carabelli, “Ancak ekip bu sorunlara rağmen harika bir iş çıkardı ve yarış esnasında tüm problemleri çözmeyi başardı” dedi. Tekne şu an baştan aşağı bakımdan geçiriliyor. Ekip, bir sonraki ayağın startından birkaç gün önce denize açılarak tüm sorunların giderilip giderilmediğinden emin olacak.
Fotoğraf: Ian Roman
Üçüncü ayağı Telefonica’yla neredeyse başa baş bitiren Groupama ise ser verip sır vermiyor. Takımdan Ben Wright, çalışmalarının ve planlarının “çok gizli” olduğunu söylüyor ve yuvarlak yanıtlar veriyor: “Kara ekibinin rolü en az teknedekiler kadar önemli. Tekneyi daha da hafifletmek, vinç sistemlerini verimli hale getirmek, donanımdaki tüm sorunları gidererek mürettebatın daha rahat yarışmasını sağlamak bizim görevimiz. Daha iyi olmalıyız. Bu da yarışın doğası.”
Fotoğraf: Ian Roman
Gelen bilgilere göre en şanslı takım Camper. Overall’da ikinci sırada yer alan takımın teknik ekibinden Guy Endean, ciddi bir problem olmadığını, küçük tamiratlar ve teknenin daha hızlı hale getirilmesi için gövdenin boyanması gibi bazı “kozmetik” işlerin halledilmesi gerektiğini belirtti.
Fotoğraf: Ian Roman
Dördüncü sıradaki Puma’dan Murray McDonnel da, halen, Malaka Kanalı geçişi sırasında zarar gören salmayı tamir ettiklerini söyledi. Şaşırtıcı bir şekilde çelik salmanın karbon kanatlara göre daha çok zarar gördüğünü söyleyen McDonnel, bunun balıkçı ağı haya da halat dolanmasından kaynaklanmış olabileceğini kaydetti. Mc Donnel. “Şimdi bunu temizleyip boyayarak pürüzsüz hale getirmeliyiz ki teknenin hızı daha da artsın.”
Fotoğraf: Ian Roman
Üçüncü ayağı son sırada tamamlayan yarışın en şanssız takımlarından Sanya'nın skipper'ı Mike Sanderson da tekneyi nihayet bu kez tam anlamıyla bakımdan geçirebileceklerini söyledi. Birinci ayakta gövdesi yırtılarak startın verildiği Alicante’ye geri dönen, ikinci ayakta da D2 diyagonelindeki sorun nedeniyle Madagaskar’da mola vermek zorunda kalan Sanya, üçüncü ayakta da finişe az bir süre kala iki vincini kırdı. Tekne şu an karada. Sanya’nın teknik ekibinden David Duff, bakım onarım işlerinin beş güne tadar tamamlanmasını beklediklerini söyledi.
Ekipler, 18 Şubat’ta Sanya’da yapılacak liman içi yarışın ardından 18 Şubat’ta Auckland’a doğru yola çıkacak.
Volvo Ocean Race’te son sıralama ve puan durumu şöyle:
1. Team Telefonica (Iker Martinez), 95 puan
2. Camper with Emirates Team New Zealand (Chris Nicholson), 80 puan
3. Sailing Team Groupama (Franck Cammas), 71 puan
4. Puma powered by Berg (Ken Read), 48 puan
5. Abu Dhabi Ocean Racing (Ian Walker), 39 puan
6. Sanya Team (Mike Sanderson), 16 puan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder