8 Şubat 2012 Çarşamba

Orient Express VI karaya nasıl oturdu?

Filonun en iddialı teknelerinden Orient Express VI, Denizbank-TAYK Sonbahar Kupası’nda karaya oturmuştu hatırlarsanız. Ancak fotoğrafları maalesef çekilememişti. Yanılmışız… Çünkü o anı yakalayan birisi varmış meğer. Bu fotoğraflar da i-Marine F35’in trimcisi Faruk Söker’den geldi. Doğru zamanda doğru yerde bulunmanın avantajını yakalamış Faruk ve şans eseri tam önlerinde karaya oturan Orient Express’in bu anını fotoğraflamış.

Orient Express’in dümencisi Haluk Babacan, Motor Boat&Yachting’in ocak sayısındaki “Yarış/Yorum” köşesinde karaya oturma anını şöyle anlatmıştı:
" ....Orsa pupa yarışlarının ikinci ayağında bu kez hava güney yönlüydü. Bu yarışta da diğerlerinde olduğu gibi start taktiğini uyguladık. Startta yavaş kalksak da pozisyonu, doğru rakibimizin rüzgarüstünde kalıp kontrolü kaybetmeden liderliği yarış sonuna kadar sürdürdük. Kazanmanın da verdiği rehavetle bir sonraki yarışın startında ise istediğimiz gibi çıkamadık. Pozisyonu doğru alsak da tekne süratini kaybedip bir de önümüzdeki hava kalınca kötü bir start yaptık. Sancak lay line Yeşilköy Feneri önlerindeydi ve 8.5kt hızla ilerliyorduk. O sırada başüstücümüz Can Koçak ısrarla suyun sığlaşmaya başladığı uyarısında bulundu. Tam sığlık olup olmadığı tartışması yaparken Shop&Miles Yarışı’ndaki kabus tekrarlandı ve karaya oturduk. Kendi olanaklarımızla kurtulmaya çalıştık ancak işe yaramadı.
Neyse ki oradan geçen bir balıkçı teknesi hiçbir karşılık beklemeden yardıma koştu ve bizi çekerek kurtardı. Oysa bu gerçek denizcilerin adlarını buraya yazıp teşekkür etmek isterdim.”

Tekne en iyilerden, ekip en deneyimlilerden. Ama yine de böyle şanssızlıklar olabiliyor. Bir de Haluk Babacan’ı arayıp sorduk “Nasıl oluyor da oluyor” diye… Babacan şöyle yanıtladı:
“Tüm denizcilerin en büyük çekincelerinden biri teknelerinin karaya oturmasıdır. Fırtına gibi değildir karaya oturmak, fırtınada savaşırsınız didinirsiniz oysa karaya oturmak, ekibin çaresiz kaldığı tek sonuçlu bir yenilgidir. Biz de geçtiğimiz yıl Orient Express VI’yla bu acı tecrübeyi iki kez yaşadık.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder