26 Ocak 2013 Cumartesi

Vendee Globe’da centilmenlik yarışı



Vendee Globe’da ilginç ve örnek alınası bir olaya sahne oluyor. Geçtiğimiz hafta salması düşmesine rağmen yarıştan vazgeçmeyen ve halen üçüncü sırada yer alan Virbac Paprec 3 skipper’ı Jean Pierre Dick’e İngiliz rakibinden yardım eli uzandı. Havanın kötüleşeceğini gören Hugo Boss skipper’ı Alex Thomson, rakibinin başına bir şey gelmesi tehlikesine karşı rotasını değiştirerek pruvasını Dick’e doğru çevirdi.

İki rakip arasında dün gece duygusal bir yazışma oldu. Yazışma aynen şöyle:

Alex Thomson’un Jean Pierre Dick’e mesajı:

"Merhaba Jean-Pierre,

Bugün deniz gittikçe zorlaşıyor. Salmasız bir halde, böyle bir havada tek başına seyir yapmanın çok tehlikeli olacağını düşünüyorum. Rczgar birkaç saate daha da güçlenecek.

Bu yüzden rotamı değiştirerek senin yanına gelmeye karar verdim. Azorlar’daki kavançaya kadar yanında seyredeceğim.

Yardım istemediğini biliyorum ancak bu durum benim yarışımı çok etkilemeyecek. Hem ben de birkaç aydır etrafımda kimseyi görmedim ve kendimi yalnız hissediyorum.

Umarım her şey yolunda gider.

Alex “


Jean Pierre Dick’in Alex Thomson’a yanıtı:

“Teşekkürler Alex,

Bu davranışın beni derinden etkiledi.

Ben de hava durumunu inceleyip finişe kadar sağ salim ulaşıp ulaşamayacağımı çalışacağım. Alex, üçüncülüğü al ama dikkatli bir şekilde.

İstediğin zaman beni arayabilirsin.

JP "

Bu arada yarışın  sona ermesine saatler kaldı. Yarın ilk finişlerin verilmesi bekleniyor. Lider François Gabart’ın finişe yaklaşık 400 deniz mili kaldı. İkinci sıradaki Armel le Cleac’h de Gabart’dan 100 mil geride. Çok büyük bir aksilik olmazsa yarın finiş hattını ilk geçecek yarışçı Macif’in 29 yaşındaki skipper’ı François Gabart olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder