10 Ocak 2013 Perşembe

Stamm bozuk jeneratörle mi start aldı?


Su jeneratöründeki problem nedeniyle dünyanın en tehlikeli sularında neredeyse enerjisiz ve yakıtsız kalarak büyük bir tehlike yaşayan ve en sonunda Vendee Globe’dan çekilmek zorunda kalan Cheminees Poujoulat’nın skipper’ı Bernard Stamm ve ekibi hakkında ilginç bir iddia ortaya atıldı. İspanyol gazeteci Dury Alonso’nun blogunda yazdığına göre Cheminees Poujoulat’daki bu problem aylar öncesinden vardı ve tekne bu sorunla start aldı.  Alonso’nun iddiasına göre bu durumun tek sorumlusu takımın kara ekibi.

Jeneratör bu şekilde monte edilmeliydi.

Alonso’nun yazdığına göre problemin geçmişi altı ay öncesine dayanıyor. Sebep ise jeneratörün en baştan yanlış bir şekilde monte edilmesi. Dury Alonso yazısında şunları söylüyor:

“Cheminees Poujoulat ekibi jeneratörü Watt&Sea firmasından satın aldı. Jeneratörün montajı, etrafında dönerek yukarı çıkabilecek şekilde yapılmalıydı –ki çarpışma anında parça darbeden korunabilsin. Ancak takımın kara ekibi firmanın tüm uyarısına rağmen, onların tavsiye ettiği gibi değil kendi icat ettikleri şekilde -yani dikey bir hareketle aşağı ve yukarı hareket edecek şekilde- monte etmeyi tercih etti. İddialarına göre jeneratör bu şekilde daha fazla elektrik üretecekti. Watt&Sea, tüm uyarılarına rağmen tavsiyelerini dinlemeyerek bildiğini okuyan takıma yarışın startından önce bir mektup yazdı ve jeneratörü bu haliyle garanti kapsamına alamayacaklarını ve olabilecek bir problemde sorumluluk kabul etmeyeceklerini belirtti. Yarışın ilerleyen günlerinde, üretici firmanın da tahmin ettiği gibi sorunlar baş gösterdiğinde Stamm, jeneratörü doğru bir şekilde monte etmek yerine hatalarına devam etti. Teknede üçüncü bir su jeneratörü yoktu ve yakıtını da çok az yüklemişti çünkü jeneratörünün yeteri kadar enerji üreteceğini düşünüyordu. En sonunda kendini böylesine kötü bir durumda buldu.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder