24 Kasım 2013 Pazar

TJV’de IMOCA 60’ın lideri PRB


Derginin işlerinin yoğunlaştığı, ayın 20’li günlerinde blogdan bir parça kopmak zorunda ben, Transat Jacques Vabre’dan da pek bir bilgi aktaramadım. Ancak en azından Multi 50 ve IMOCA 60’ların finişe yetişebildim. Önce kısaca önceki günlere göz atalım. Sadece iki teknenin yarıştığı ve sıkı bir match race’e sahne olan MOD 70 sınıfının birincisi 18 Kasım’da Itajai’ye ulaşan Groupe Edmond de Rothschild oldu. Ondan 5 saat 15 dakika sonra da Oman Air Musandam geçti finiş hattını.

21 Kasım Perşembe günü de IMOCA 60 filosunun en iddialı ikilisi ve lideri Michel Desjoeaoux ve François Gabart’ın yarıştığı Macif’in direği kırıldı. Olayı anlatan Gabart, Vendee Globe’dan sonra teknenin direğini daha hafifiyle değiştirdiklerini, bunun bir öncekine göre daha kırılgan olduğunu ve TJV’nin zorlu koşullarına dayanamadığını söyledi. Her ikisi de haliyle büyük bir hayalkırıklığı içerisindeydi ama tesellileri kırılma anında güvertede olmamalarıydı. Zira bu çok daha kötü sonuçlara yol açabilirdi. Profesör ve öğrencisi, takımın kara ekibinin de ulaşmak üzere hareket ettiği Salvador de Bahia’a doğru yöneldi. Vincent Riou ve Jean Le Cam’in yarıştığı PRB’yle kapışan Macif ekibi böylece savaşı kaybetti.

Cuma günü Multi 50’lerden ilk finiş haberi geldi. Sabah 05:00 sularında Itajai’ye ulaşan FenêtréA-Cardinal’s’in ekibi Erwan Le Roux ve Yann Ellies sınıflarının birincisi olmayı başardı. Ekip yarışı ortalama 16.6 knot hızla 14 gün 17 saatte tamamlamayı başardı. Aynı gün Multi 50 sınıfının ikincisi de belli oldu. Kito de Pavant ve Yves le Blevec’in yarıştığı  Actual, birinciden yaklaşık beş saat sonra finişe ulaştı.


Bu arada IMOCA 60’lardan hala bir finiş yoktu. Ta ki bu sabaha kadar. En yakın rakibi Macif’in direğini kırması üzerine liderliği ele geçiren PRB, filonun liderliğini sürdürüyordu. İkincilik için yarışan Maitre CoQ ve Safran arasında da sadece beş mil fark vardı. Ve bugün öğlen 12:00 sularında Itajai’ye ulaşan PRB, IMOCA 60 sınıfının da birincisi oldu. Dümen palaları kırılan ve tamir etmek için Madeira’da verdikleri molaya rağmen birinciliği elde eden Riou ve Le Cam, ikinciye 50 deniz mili fark atmıştı. Bu arada küçük ve anlamlı bir not: İkilinin yolları ilk olarak 2009 Vendee Globe’da kesişmişti. Riou, Cape Horn açıklarında teknesi alabora olarak ters dönen Le Cam’in hayatını kurtarmıştı. Artık sıkı birer dost olan Riou ve Le Cam, bu yarışta büyük bir zafere de imza attı.

İkincilik için ise aynı saatlerde her ikisi de VPLP tasarımı olan Safran ve Maitre CoQ arasında sert bir mücadele vardı. Mücadelenin galibi Marc Guillemot ve Pascal Bidegorry ikilisinin yarıştığı Safran oldu. Saat 16:00 sıralarında finiş hattını geçen Safran, ikincilik için savaştığı Maitre CoQ’tan sadece yarım saat önce yarışı tamamlamayı başardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder