Atlantik’teki
fırtına Transat Jacques Vabre’ı fena vurdu. Geçen hafta perşembe günü start
alan filodan sürekli kaza ve hasar haberleri geliyor. Maitre Jacques (Multi 50)
ve Macif’ten (IMOCA 60) sonra dün gece bir diğer Multi 50 Arkema-Aquitaine’ın
takla attığı bilgisi ulaştı. Az önce de BET 1128’in (Class 40) direğinin
düştüğü öğrenildi. Olayların hepsinden yarışçıların sağ salim kurtulduğunu belirttikten
sonra hafta sonu boyunca yaşananları sırasıyla aktaralım.
İlk
hasar haberi cumartesi günü, Loic Fequet ve Loic Escoffier'nin yarıştığı Multi
50 sınıfından Maitre Jacques’dan geldi. La Coruna açıklarında, 20-28 knot hızla
ilerleyen tekne bilinmeyen bir cisime çarptı. Fequet olay anını şöyle anlattı:
“4-5 metrelik dalgalarda, rüzgara 30 derece açıyla ilerliyorduk. Birden çok
şiddetli bir gürüldü duyduk ve gövdenin sancak kısmında ciddi bir hasar meydana geldiğini gördük. Hemen ana
yelkeni indirerek flokla seyrimize devam ettik. Bu bizim için büyük bir hayal kırıklığı
oldu ama en önemlisi kimseye bir şey olmaması” Kazadan sonra teknik ekip
tarafından teknesi La Coruna Limanı’na çekilen ekip dün yaptığı açıklamada
yarıştan çekildiğini duyurdu.
Tam
bu sıralarda bir arıza haberi de IMOCA 60 sınıfını lider durumda götüren Michel
Desjoyeaux ve François Gabart’lı Macif’ten geldi. İkili cumartesi akşamı erken
saatlerde Cape Finisterre’yi geçtikten hemen sonra sancak taraftaki dümen palasında
arıza olduğunu fark etti. Bunun üzerine Lizbon yakınlarındaki Peniche’de
zorunlu mola veren Macif ekibi, buradaki teknik ekibin yardımıyla hasarlı
parçayı hızlıca değiştirdi ve yarışa geri döndü. Bu
hasara kadar rakiplerine 50 deniz mili fark atmayı başaran ekip şimdi aradaki
farkı kapatmak için çabalıyor. IMOCA sınıfında liderlik şu an Marc Guillemot ve
Pascal Bidegorry’nin yarıştığı Safran’da. Macif’in lidere olan uzaklığı ise
yaklaşık 50 deniz mili.
Oldukça
hızlı başlayan Transat Jacques Vabre’dan en son gelen haber ise biraz korkuttu.
Cascais’nin yaklaşık 200 mil açıklarında seyreden FenetreA Cardinal’in skipper’ı
Yann Elies dün akşam saat 22:00 civarı yarış yönetimini arayarak, Lalou
Roucayrol ve Mayeul Riffet’nin yarıştığı Arkema-Aquitaine’ın gözleri önünde
alabora olduğunu söyledi. İki tekne arasındaki mesafe bir mil bile yoktu. Olay
esnasında 17 knot havanın kısa bir süreliğine kaldığını ancak aniden yeniden
yükseldiğini söyleyen Elies devamını şöyle anlattı: “Ben o sırada içerideydim,
ekip arkadaşım Erwan (Le Roux) ise dümendeydi. Sağanaktan hemen sonra Erwan,
Arkema’nın seyir ışıklarını göremez oldu. Ardından Mayeuel Riffet telsizle bize
ulaşarak takla attıklarını söyledi ve
bizi de dikkatli olmamız konusunda uyardı. Her ikisinin de durumu iyiydi.
Yardım için durmamızı isteyip istemediklerini sordum ancak gerek olmadığını
söyledi. Ben de yarış direktörünü arayarak olayı aktardım.” Gelen son haberde
teknik ekibin tekneye ulaştığı ve karaya çekmeye başladığı belirtildi.
Tam
yazıyı hazırladığım sırada bir kaza haberi de BET 1128 (Class 40) ekibinden
ulaştı. Gaetano Mura ve Sam Manuard’ın yarıştığı ekip, Solent yelkeni taşıyan
kancanın kırılması ve direğin düşmesi üzerine tamir için dümeni La Coruna’ya
kırdı. Caterham Callenge (Class 40) ekibinin skipper’ı Brian Thompson olay
esnasında kendilerinden sadece birkaç metre uzaklıktaki BET 1128’le çarpışmanın
eşiğinden döndüklerini söyledi. Thompson, “BET 1128’in direği tam bizim
teknenin önüne düştü. Ben o sırada dümendeydim ve çarpışmadan son anda
kurtulduk. Çok şanslıydık, hiç kimseye bir şey olmadı.
Bu
arada fırtına nedeniyle Roscoff’ta zorunlu mola veren Class 40 sınıfından 26 tekne
dün öğleden sonra yarışa geri döndü. Filonun bu akşam saatlerinde ya da yarın
sabah erken saatlerle Cape Finisterre’den geçmesi bekleniyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder