19 Kasım 2013 Salı

Mini Transat yarışçısı ölümden döndü


Mini Transat’ın altıncı gününde korkunç bir kaza meydana geldi. Prototip sınıfından Fransız yarışçı Vincent Busnel’in teknesi Dephemerid’eux dün sabaha karşı Kanarya Adaları’ndaki Punta del Banquete’de karaya oturdu ve parçalandı.  

Pazartesi sabaha karşı 04:00 sıralarında İspanyol Sahil Güvenlik ekiplerine acil durum sinyali  ulaştı. Mini Transat filosundaki prototip sınıfı bir teknenin skipper’ı yerini bildiriyordu. Çağrı üzerine Las Palmas’taki kurtarma koordinasyon merkezi olay yerine hemen bir helikopter ve yardım  botu sevk etti. Yardım ekibi olay yerine ulaştığında tekneyi parçalanmış halde buldu.  Busnel de ters dönmüş tekne gövdesinin üzerinde baygın bir şekilde yatıyordu. Yarışçıyı yardım botuna alan ilk yardım ekipleri Busnel’e hipotermi teşhisi koydu ve hızlıca Naos Limanı’nda bekleyen ambulansa ulaştırdı. Dün bütün gün hastanede tedavi edilen Fransız yarışçının sağlık durumunun iyi olduğu, olayı sadece sıyrıklarla atlattığı bildirildi. Gelen ilk bilgilere göre olay, tekneyi otopilota alan Busnel uyuduğu sırada meydana geldi.


Bu arada filodaki teknelerden sürekli hasar haberleri gelmeye devam ediyor. Arıza bildiren yarışçılar güvenli limanlara demirleyerek teknelerini tamir ediyor. David Genest’in teknesi Bingo’nun da direği kırıldı. Yarış merkezinden yardım istemediğini belirten yarışçı direğinin bir kısmının hala yerinde durduğunu söyledi ve Lanzarote’ye doğru yöneldi.

Filonun liderleri Kanarya Adaları’nı geçerken yarışı bırakanlarla birlikte yarışan tekne sayısı 62’ye düştü.



 Fotoğraflar: Spanish Maritime Safety Agency

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder