Bu yıl
24’üncüsü düzenlenen Marmaris Uluslararası Yarış Haftası (MIRW), 19 farklı
ülkeden 179 teknenin katılımıyla ve renkli görüntüleriyle bir kez daha
“eğlencesi bol bir regatta” olarak hafızalara kazındı. Dört günlük yarışların
sonunda regattanın genel birincisi, dört yıl aradan sonra yeniden MIRW’ya
katılan MATmazel teknesiyle Protel-Toka ekibi oldu. Takım üçüncü kez katıldığı
yarışta üçüncü kez IRC 1 birincisi olarak ‘üçte üç’ yapmış oldu. Ekip yarış
günlüğünü blogunda paylaştı. İşte Cem Somer’in kaleminden (mecburen biraz
kısaltarak) regatta birincisinin Marmaris Uluslararası Yarış Haftası günlüğü:
Dört yıl
aradan sonra MRW yarışlarına Toka Yelken Ekibi olarak yeniden kendi teknemiz
ile katılacağız. Cumartesi günü Alp ve ben İzmir’den yola çıkarak Netsel
Marina’da Ali ve Jale, Arda, Rıdvan ve Uluç ile buluşuyoruz. Uluç sizlere
yabancı gelebilir, Serdar’ın yerine ekibimize katılacak, buluşmayı eski ekip
arkadaşımız Haldun Ülkenli sağladı. Pazar öğlene doğru ekibin tamamı
toplanıyor. Hazırlık, tekne boşaltma işlerinin ardından antrenmana çıkıyoruz.
Destek için gelen sevgili Fatih ve Canan da bizimle. Hava güzel birkaç
manevraya izin veriyor.
Pazartesi 1. yarış: 180 civarında tekne var (tek tek saymadım),
aralarında efsanevi VOR 70 Black Betty de. Dünyayı 2 kez yarışarak dönmüş bir
tekneyi karşımızda görmek heyecan verici. Epeyce bir süre parkurda oyalanıyoruz,
hava yok. Bir süre sonra Yalancı Boğaz tarafından 8 knot civarında istikrarlı
bir hava geliyor ve komite kısa süre sonra yarışın yapılmayacağını duyuruyor.
Gerekçe finişlerin karanlığa kalacağı, anlamak zor! İptal sonrası filonun
yarısı antrenman yapmayı tercih ediyor, görüntü yarıştan farksız.
Salı 2. yarış: Bu sabah aldığımız bir habere göre annesi
kalp krizi geçiren Fatih apar topar İzmir’e dönmüş, acil şifa diliyoruz. Bu
durumda Murat, Serdar’dan boşalan direk dibine gelecek, Uluç ise Murat’ın vinç
görevini üstlenecek. Murat nedense bu görev için pek istekli değil ancak iş
başa düştü. Koyun dışındayız, start boğaz, rota Yılancık Adası’nın doğusuna
atılan şamandıra dönülerek, Kadırga Burnu’nda tamamlanıyor. Hava düşük, yarış
uzun ve sancılı olacak. Sıkıntılı bir duraklama yaşamadan şamandırayı
dönüyoruz. Buraya kadar kıyıdan gelenler kaybetti, açıktan gelenler kazandı,
biz orta hatta gelerek iyi bir konumda yer aldık. Korkulan duraklama Kadırga
Burnu’na yaklaşırken yaşanıyor, arkadan gelen rakiplerimiz dibimize sokuldular,
böyle biterse kötü derece alacağız. Neyse ki tazeleyen hafif bir esintiyi
kullanmayı beceriyoruz, önümüzdeki iki tekneyi de geçerek Black Betty’nin
ardından ikinci olarak finişe giriyoruz. Black Betty tüm filoya fark atarak
birinci olmuş durumda.
Çarşamba 3. Yarış: Yine koyun dışındayız, aynı rotanın bir
parça kısaltılmış hali, bence anlamsız olmuş. Dünkü filmin devamı gibi, çok
farklı bir durum yok, yine ikinci oluyoruz. Bu sefer birinci Uka Uka, aldığımız
sonuçla IRC 1 grubunun liderliğine oturuyoruz, çünkü birinci değişiyor. Black
Betty bu sefer 12. oldu.
Perşembe 4. Yarış: Gerçek manada ilk yarışımız olacak, ilk iki
gün yapılan, manevra gerektirmeyen uzun yarışları pek sevemedik. Yalancı Boğaz
tarafından güzel rüzgar var, güzel dediysem Marmaris şartlarında güzel
sayılıyor, 5-6 knot en fazla. Güzel başlıyor ve güzel yürüyoruz ancak kaderimiz
batı şamandırasına giderken değişiyor ve park ediyoruz. Rakiplerimizin
uzaklaşmasını seyrediyoruz, arayı o kadar açtılar ki bu durumdan doğrulmak
artık mucize olur. Yine de bırakmıyoruz, kanımızın son damlasına kadar
savaşıyor ve 3. Oluyoruz. Grup liderliğimiz devam ediyor.
Cuma 5. Yarış: Tüm haftayı lider götürdük, yine lideriz ancak
dört tekne birer puan farkla dizilmiş durumda ve bugünün sonucuna göre her
birinin haftayı kazanma şansı var. Dün olanlardan sonra sonuç garanti değil. Bu
düşünceyle odaklanıyoruz ve başından sonuna mükemmel diyebileceğim bir yarış
çıkarıyoruz, ilk finişi güzel bir farkla yapıyoruz. Bu şekilde yarıştığımızda
çok mutlu oluyorum, kaybetsek de önemli olmuyor. Bu yarışta 1. olarak haftayı da
kazanıyoruz: gelenek bozulmadı :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder