11 Kasım 2013 Pazartesi

MATmazel’den Marmaris’te ‘üçte üç’

Bu yıl 24’üncüsü düzenlenen Marmaris Uluslararası Yarış Haftası (MIRW), 19 farklı ülkeden 179 teknenin katılımıyla ve renkli görüntüleriyle bir kez daha “eğlencesi bol bir regatta” olarak hafızalara kazındı. Dört günlük yarışların sonunda regattanın genel birincisi, dört yıl aradan sonra yeniden MIRW’ya katılan MATmazel teknesiyle Protel-Toka ekibi oldu. Takım üçüncü kez katıldığı yarışta üçüncü kez IRC 1 birincisi olarak ‘üçte üç’ yapmış oldu. Ekip yarış günlüğünü blogunda paylaştı. İşte Cem Somer’in kaleminden (mecburen biraz kısaltarak) regatta birincisinin Marmaris Uluslararası Yarış Haftası günlüğü:

Dört yıl aradan sonra MRW yarışlarına Toka Yelken Ekibi olarak yeniden kendi teknemiz ile katılacağız. Cumartesi günü Alp ve ben İzmir’den yola çıkarak Netsel Marina’da Ali ve Jale, Arda, Rıdvan ve Uluç ile buluşuyoruz. Uluç sizlere yabancı gelebilir, Serdar’ın yerine ekibimize katılacak, buluşmayı eski ekip arkadaşımız Haldun Ülkenli sağladı. Pazar öğlene doğru ekibin tamamı toplanıyor. Hazırlık, tekne boşaltma işlerinin ardından antrenmana çıkıyoruz. Destek için gelen sevgili Fatih ve Canan da bizimle. Hava güzel birkaç manevraya izin veriyor.

Pazartesi 1. yarış: 180 civarında tekne var (tek tek saymadım), aralarında efsanevi VOR 70 Black Betty de. Dünyayı 2 kez yarışarak dönmüş bir tekneyi karşımızda görmek heyecan verici. Epeyce bir süre parkurda oyalanıyoruz, hava yok. Bir süre sonra Yalancı Boğaz tarafından 8 knot civarında istikrarlı bir hava geliyor ve komite kısa süre sonra yarışın yapılmayacağını duyuruyor. Gerekçe finişlerin karanlığa kalacağı, anlamak zor! İptal sonrası filonun yarısı antrenman yapmayı tercih ediyor, görüntü yarıştan farksız.

Salı 2. yarış: Bu sabah aldığımız bir habere göre annesi kalp krizi geçiren Fatih apar topar İzmir’e dönmüş, acil şifa diliyoruz. Bu durumda Murat, Serdar’dan boşalan direk dibine gelecek, Uluç ise Murat’ın vinç görevini üstlenecek. Murat nedense bu görev için pek istekli değil ancak iş başa düştü. Koyun dışındayız, start boğaz, rota Yılancık Adası’nın doğusuna atılan şamandıra dönülerek, Kadırga Burnu’nda tamamlanıyor. Hava düşük, yarış uzun ve sancılı olacak. Sıkıntılı bir duraklama yaşamadan şamandırayı dönüyoruz. Buraya kadar kıyıdan gelenler kaybetti, açıktan gelenler kazandı, biz orta hatta gelerek iyi bir konumda yer aldık. Korkulan duraklama Kadırga Burnu’na yaklaşırken yaşanıyor, arkadan gelen rakiplerimiz dibimize sokuldular, böyle biterse kötü derece alacağız. Neyse ki tazeleyen hafif bir esintiyi kullanmayı beceriyoruz, önümüzdeki iki tekneyi de geçerek Black Betty’nin ardından ikinci olarak finişe giriyoruz. Black Betty tüm filoya fark atarak birinci olmuş durumda.

Çarşamba 3. Yarış: Yine koyun dışındayız, aynı rotanın bir parça kısaltılmış hali, bence anlamsız olmuş. Dünkü filmin devamı gibi, çok farklı bir durum yok, yine ikinci oluyoruz. Bu sefer birinci Uka Uka, aldığımız sonuçla IRC 1 grubunun liderliğine oturuyoruz, çünkü birinci değişiyor. Black Betty bu sefer 12. oldu.

Perşembe 4. Yarış: Gerçek manada ilk yarışımız olacak, ilk iki gün yapılan, manevra gerektirmeyen uzun yarışları pek sevemedik. Yalancı Boğaz tarafından güzel rüzgar var, güzel dediysem Marmaris şartlarında güzel sayılıyor, 5-6 knot en fazla. Güzel başlıyor ve güzel yürüyoruz ancak kaderimiz batı şamandırasına giderken değişiyor ve park ediyoruz. Rakiplerimizin uzaklaşmasını seyrediyoruz, arayı o kadar açtılar ki bu durumdan doğrulmak artık mucize olur. Yine de bırakmıyoruz, kanımızın son damlasına kadar savaşıyor ve 3. Oluyoruz. Grup liderliğimiz devam ediyor.

Cuma 5. Yarış: Tüm haftayı lider götürdük, yine lideriz ancak dört tekne birer puan farkla dizilmiş durumda ve bugünün sonucuna göre her birinin haftayı kazanma şansı var. Dün olanlardan sonra sonuç garanti değil. Bu düşünceyle odaklanıyoruz ve başından sonuna mükemmel diyebileceğim bir yarış çıkarıyoruz, ilk finişi güzel bir farkla yapıyoruz. Bu şekilde yarıştığımızda çok mutlu oluyorum, kaybetsek de önemli olmuyor. Bu yarışta 1. olarak haftayı da kazanıyoruz: gelenek bozulmadı :)