25 Kasım 2013 Pazartesi

Şampiyon trimaran Bozburun’da



Çokgövdeli teknelere olan tutkusunu bildiğimiz Edhem Dirvana, filosuna bir de trimaran ekledi. Üstelik 1986 yılında F40 dünya şampiyonu olmuş bir trimaran. Dirvana, Fransa’nın Toulon şehrinden aldığı Pleione (denizcilerin koruyucusu yunan tanrıçası) isimli 40 feet’lik trimaranı Cemre Metin ve Mustafa Kemal Vural’la birlikte 17 günde Bozburun’a getirdi.

Pleione, dünyanın en ünlü teknelerini üreten Fransa’daki CDK Tersanesi’nde inşa edildi. Tersanenin ürettiği tekneler arasında neler yok ki... IMOCA 60’lar Macif, Foncia 2, PRB; MOD 70’ler Virbac Paprec, Musandam, Spindrift, Foncia, Groupe Edmond de Rothschild; dünyanın en büyük trimaranı rekortmen Spindrift 2 ve ORMA 60’lar... Bu saydığım isimler sadece bazıları. 11,80 metre boy ve 8,54 metre genişliğindeki Pleione’de daha önce Roland Jourdain, Jean Le Cam yarıştı.


Bozburun Yacht Club’da bir F20 ve F40 katamaranı bulunan Dirvana, bu trimaranın orta gövdeyi de havalandırmayı başarmış ilk çokgövdeli olduğunu söylüyor ve “Maalesef bizim katamaranla yarışabilecek kimseyi bulamadığımdan kendi kendime rakip olacak tekne aldım” diyor.

İtalya ve Yunanistan üzerinden bol bol konaklayarak 17 günlük seyirle Bozburun’a ulaşan üçlünün trimaranla seyri kolay olmamış: “Aslında bayağı yorucu bir yolculuk oldu zira teknenin içi pek konforlu değil . Mesela tuvalet yok. Kova kullanıyoruz ama neyse ki yıllarca Seddülbahir’le yaptığımız yolculuklardan sonra bayağı konforlu sayılabilir. Tekne bayağı hava kaldırıyor ama gene de risk almak istemedik, sakin sakin gelelim dedik. Hem de etrafı gezdik.”



Biz esas teknenin performansını merak ediyoruz Edhem de şöyle anlatıyor: “Biz gelirken en yüksek 23 knot'a ulaştık ama açıkçası henüz tam yüklenemedik çünkü bir sürü malzeme vardı teknede ekstra yelkenler falan. Ama bir ara cenoayla 18 knot yaptık. Dahası Toulon’dan gelirken ikinci gece acayip bi hava çıktı kafadan 25 knot ve 2-3 metre dalgalar geldi. Full camadanlı yelkenle orsasına 10 knot gidiyorduk o dalgalarda dahi. Katamarana kıyasla inanılmaz orsa çekiyor. Tek gövdelilerden daha dik gidiyor namussuz. Bir de çok oturaklı, öyle katamaran gibi ani kalkışları yok, sağa sola hep dengeli gidiyor çok şükür. Haa bu arada bu teknenin eski sahipleri 28 knot yapmışlar en yüksek, hatta yarıştığı yıllarda 38’leri görmüş deniyor. Bozburun’un düz sularında sürat denemeleri yapağız inşallah.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder