24 Aralık 2012 Pazartesi

Ve MATmazel suya kavuşur

-->

Yazılım markası Protel’i de arkasına alarak parkurlara geri dönen Toka Yelken Ekibi, yeni tekneleri MATmazel’i Alaçatı’da suya indirdi. Yeni tekneleri, M.A.T. 12’nin geliştirilmiş versiyonu M.A.T. 1245’in elektroniklerinin kalibrasyonları yapıldı, geriye yelkenlerinin takılması kaldı. Protel-Toka Yelken Ekibi yeni tekneleriyle ilk seyrini Alaçatı’dan Sığacık’taki Teos Marina’ya yaptı. Şimdiyse BAYK Kış Trofesi’nin 19-20 Ocak’ta yapılacak ilk ayağı için beklemede. Ekip bu bir aylık sürede boş durmayacak, Sığacık Körfezi’ndeki antrenmanlarını sürdürecek.

Ekipten Cem Somer, MATmazel’in suya indirilişini ve ilk seyrini Başüstü için kaleme aldı. Ben de dokunmadan aktarıyorum:

“13 Aralık 2012 - Bu işleri başımıza açan Rıdvan, Alp ve Cem’le teknemizi denize atma operasyonu için buluştuk. Bu boyda bir tekneyi salması monte edilmiş olarak ilk kez taşıyacağız. Yalnızca 10 cm yükseklik toleransımız var.

Heyecanlı yolculuk sonrasında Alaçatı Marina’ya varıyoruz. Ekibin bir kısmı direği hazırlarken, diğer kısmı tekneyi lifte alıyor ve suya indiriyor. Direğin yerleştirilmesi işlemi umduğumuzdan uzun sürüyor ve gün içerisinde Çeşme’ye transfer hesaplarımız tutmuyor. MATmazel’i havuzda bırakıyor ve Libadiye balığı eşliğinde kutlama yemeği yapıyoruz. Ekibin tümüyle de  yakında kutlarız umarım.

Ertesi gün yumuşak bir havada Alaçatı’dan Çeşme’ye doğru yola çıkıyoruz. Sakız Boğazı’nın girişine kadar her şey harika, burada ayrı bir iklim hüküm sürüyor! Hesapsız kitapsız yola çıkmanın bedeli olarak sırılsıklam oluyor ve epeyce dayak yiyoruz. Çeşme’de resmi işler, kayıt vb. ile gün geçiyor.

Ertesi gün Murat da bize katılıyor ve BAYK Kış Trofesi’ne kadar olan bir aylık zamanı geçireceğimiz Teos Marina’ya doğru yola çıkıyoruz. Keyifli bir yolculuk ile Sığacık Körfezi’ne girdiğimizde antrenman yapmak için doğru yeri seçtiğimizi anlıyoruz, güzel rüzgar ve küçük dalgalar var. Burada ayrıca teknenin ufak tefek eksiklerini giderecek, trimlerini yapacak ve yarışa hazır hale getireceğiz.