12 Aralık 2012 Çarşamba

Kayıp parçaya ne oldu?



Vendee Globe yarışçılarından ACCIONA 100% EcoPowered skipper’ı Javier Sanso dün tuhaf bir olayla karşılaştı. Bu tuhaf olay aynı zamanda teknedeki bahsi geçen parçanın amacını ne kadar başarılı bir şekilde gerçekleştirdiğini de gösterdi. Javier’in ağzından aktarıyorum:

“Dün geceden bu yana hava oldukça hafif. Neyse ki son birkaç saattir rüzgar arttı ve daha hızlı yelken yapabilir hale geldim. Bu sabah attığım kavançadan sonra ilginç bir şey fark ettim. Dümen palalarımdan birinin ucundan 40cm’lik parçanın kırıldığını gördüm. Kırılan bu bölge, herhangi bir çarpışma halinde dümen palasını koruyan bir parça. Birkaç gün önce sancak tarafta bir darbe hissetmiştim. Ancak o günden bu yana kavança atmadığımdan hasarı görememiştim. Dümen palasında işler iyi olduğuna göre bu parça da görevini başarıyla yerine getirmiş demektir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder