1 Ekim 2012 Pazartesi

Volvo Ocean Race CEO’su meydan okudu


Volvo Ocean Race’te one design’a geçmeye karar verildiğinden bu yana tartışmalar bitmiyor. Tüm bu tartışmalar ve soru işaretleri üzerine Vsail, Volvo  Ocean Race’in CEO’su Knut Frostad’la özel bir röportaj yapmış. Frostad röportajında tüm eleştirilere meydan okuyor ve box rule’dan VO65'lerle one design’a geçme kararlarının doğruluğuna inandıklarını söyleyerek arkasında duruyor. Ayrıca bu kararı almalarının altında yatan sebepleri anlatıyor.

Röportajın sadece ilk bölümü yayınlandı ve oldukça uzun. Ben size ilginç anekdotları aktarmak istedim. Röportajın detaylı halini www.vsail.info’dan okuyabilirsiniz.

·       Her türlü zorluğa rağmen son yarıştan yeterince tatmin olduğumu söyleyebilirim. Özellikle sonu çok iyiydi. Yarıştan yaklaşık bir yıl önce 10 tekne katılır diye tahminde bulunmuştum. Ancak altı tekne oldu. Benimkisi fazla iyimser bir tahminmiş. Yarışın başlamasından itibaren filonun büyük kısmı dikkat çekecek oranda teknik problemler yaşadı. Bu tabii ki bizim için iyi değildi. Aynı zamanda ekonomik problemler de vardı. Ancak tümüne baktığımda, Team Sanya hariç beş takım da gerçekten kazanmak için mücadele etti ve bu da istediğimiz bir sonuçtu.

·       Volvo Ocean Race’in ana hedefi filoyu büyütmek. Aslında one design’a geçme kararımızın altında yatan en büyük sebep de bu. Box rule’dan one design’a geçme kararımızın çok doğru olduğuna inanıyoruz. One design sadece bütçeleri etkilemeyecek. Daha fazla sponsor firmanın bu yarışa destek vermesini sağlayacak. Aslında one design harcamaları azaltmayacak, azaltmayı kolaylaştıracak.


·       Buna örnek vermek gerekirse... Zamanlama takımlar için çok önemli. Eski sistemde takımlar ancak parayı bulduktan sonra teknelerini inşa ettirebiliyor ya da satın alıyorlardı. One design’ın sağlayacağı en büyük yararlardan biri de bu. Takımlar para bulmaya çalışırken biz zaten bir yandan tekneleri inşa ediyor olacağız. Onlar da bu sırada finansmanı sağlamakla uğraşacak. Parayı bulduklarında tekneleri de hazır olacak ve yarışa daha rahat yetişebilecekler.

·       America’s Cup World Series’in nasıl bu kadar hızlı geliştiğini hiç düşündünüz mü? Bu kadar hızlı hayata geçmesinin en önemli sebebi Larry Ellison’ın AC45’leri zamanında yetiştirebilmesiydi. Birileri tekneyi takımlar için inşa ediyor ve takımlara da diğer işlerini tamamlamak için yeterli zamanları kalıyor. Son dakikada bile katılım sağlanabiliyor. İnsanlar bu ayrıntının ne kadar önemli olduğunu farkında değil.

·       One design’a geçişimizin bir başka önemli sebebi daha var. Eskiden yarışa ilk kez katılacak takımlar deneyimleri olmadığı için başarılı olamayacaklarını düşünüyorlardı. Ancak bu sistemde tüm takımlar eşit şartlarda yarışa başlayacak. Ayrıca tekne inşa ettirmek için tasarımcı ya da üretici aramak zorunda kalmayacaklar.


·       Yeni teknelerin tasarımcısı olarak, son üç yarıştır kazanan tekneleri yaratan Juan K. yerine Farr Yacht Design’ı neden seçtiğim sürekli sorulan  bir soru. Açıkçası neden böyle bir tercih yaptığımız konusunda detaya girmek istemiyorum. Zaten bu konunun da çok önemli olduğunu düşünmüyorum. Zorlu bir işe giriştik. Bu sadece tasarımcı meselesi değil. Birçok kalemi olan bir iş. Hepsini tam istediğimiz gibi bir araya getirecek ve one design konusunda deneyimli bir isimle çalışmamız gerekiyordu. Bunun için çok da vaktimiz yoktu. Tercihimizi o yönde kullandık. Farr Yacht Design’la çalışmaktan çok memnunuz.

·       Bu projenin en önemli iki ismi tasarımcı Farr Yacht Design ve üretici Persico’nun, son yarışta delaminasyon problemi yaşayan tek takım Abu Dhabi’nin Azzam’ının tasarımcısı ve üreticisi olduğu için de eleştiriliyoruz. Ancak biz yarış süresince hangi takımın ne problem yaşadığını çok iyi biliyoruz. Şunu söyleyebilirim ki birçoğu basına yansımadı bile. Azzam’da yaşanan problem donanımla ilgiliydi ve ne üreticiyle ne de tasarımcıyla ilgisi vardı. Ayrıca delaminasyon problemini sadece Abu Dhabi’nin yaşamadığını da söyleyebilirim.

·       One design’a geçtiğimizde sponsor firmaların “Bu tekne kazandı çünkü bizim teknolojimiz en iyisi” mesajı veremeyeceğinden dolayı yarıştan soğumaları gibi bir durumun söz konusu olacağını düşünmüyorum. Yıllardır birçok sponsorla çalıştım ve bugüne kadar hiçbirinin böyle bir mesajla çıkmak istediğini görmedim. Sponsorlar teknenin teknolojisiyle çok ilgilenmiyor. Sonuç olarak onların da derdi bizimkiyle aynı: masrafları azaltmak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder