31 Ekim 2012 Çarşamba

Parkurların yeni safkan yarışçısı: Bolt37

 

Yarış filomuza yeni bir tekne katılıyor: Bolt37. Modeli hayata geçirecek sacayağının iki ismi sıkı yarışçı olunca ortaya çıkan da “gerçek bir yarışçı” olacak gibi görünüyor. Zira, son yıllarda yarattığı yarış tekneleriyle dikkat çeken tasarımcılardan İngiliz Jason Ker’in çiziminden doğan  Bolt37’nin ekibi yelken yarış camiasının çok tanıdığı isimler; Bilge Kerem Özkan ve Can Ergün’ün yanı sıra Aşvan Emral’dan oluşuyor. Ekibin hedefi Bolt37’yi one design bir sınıfa dönüştürmek.

Aşvan Emral, B. Kerem Özkan ve Can Ergün
 Son olarak yeni Korza’nın inşa edildiği Tuzla’daki CSC Composites’te üretilecek Bolt37, “Tamamen IRC ve ORCi reyting sistemleri göz önünde bulundurularak tasarlanan safkan bir yarış teknesi” olarak tanımlanıyor. Bilge Kerem Özkan, Bolt37’yle ilgili şunları anlatıyor: “Tasarım ve üretimdeki objektiflerimiz reytingini aşan bir performans, ekibin yarışırken rahat hareket edebileceği ve kontrollerin ergonomik olduğu asimetrik bir kokpit ve aynı zamanda her türlü hava koşulunda ekibin güvenliğini garanti eden bir konstrüksiyon. Tüm bunlar Bolt37’nin temel özellikleri. En büyük farkı ve özelliği ise tavizsiz kalitesi ve performansına karşılık ekonomik bir maliyetle piyasaya sunulacak olması.”



Ekibin tasarımcı olarak Jason Ker’i seçmesinin en önemli sebebi Ker Yacht Design’ın (KYD) şu an dünyanın en başarılı ve geleceğin en iyi tasarım ofislerinden biri olması, bir de kişisel tanışıklıklarının bulunması. Ker’in işindeki titizliği tabii ki en önemli belirleyici unsur olmuş. “Ker, 7/24 yelken ve tekne düşünen bir insan, her an her saniye kafasında daha hafif bir salma konstrüksiyonu ya da yeni bir güverte/gövde birleştirme metodu gibi fikirler var. Kendisi işini severek, büyük bir tutkuyla yapıyor ve kendi ismini taşıyan teknenin başarılı olmasını arzuluyor, bunun içinde tasarımdan üretime, kullanılacak donanıma kadar her türlü detaya karışıyor ve teknenin başarısını etkileyeceğini düşündüğü bir detayda mutabakat sağlanamazsa işi projeyi durdurup o zamana kadar ödenen paranın iadesine kadar vardırabiliyor. Zaten şu an dünyadaki tüm önemli yarışlarda mutlaka Ker tasarımı tekneler bulunduğunu ve bunların girdikleri her yarışta istisnasız podyuma çıktıklarını görebilirsiniz.”


İlk Bolt37, üç ayda üretilecek. Sonrakilerde ise sekiz ve altı haftalık sürelere erişilmesi hedeflenecek. Yıllık üretim hedefi ise sipariş olduğu takdirde ilk yıl sekiz, sonraki yıl ise 16 ve üstü. Satış hedefi 2013 için minimum beş adet. Bir üretim tamamlanmadan bir sonrakine başlanacağından 2013 nisan ayından itibaren her ay yeni bir Bolt37’nin suya inmesi planlanıyor. Bana resmen belirtilmeyen ancak kulağıma gelen bilgilere göre şimdiden birkaç sipariş verilmiş bile. Bolt37’nin kalıp üretimine başlandı, kalıptan ilk tekne şubat ayında alınacak. Teknenin fiyatı ise 159 bin Euro olacak.

Bolt37 güverte planı
 Bolt37’in hedef pazarı yurtdışı, özellikle de Asya ve Avrupa. Yurtdışına satışın distribütörler aracılığıyla yapılacağını söyleyen Özkan, “Distribütörlerimizden önemli yarışlara girmelerini ve ekiplerinde belli sayıda profesyonel bulundurarak iddialı şekilde yarışmalarını talep edeceğiz” dedi.

Yukarıda da bahsetmiştim, ekibin hedefi Bolt37’yi one design bir sınıfa dönüştürmek diye. Bu amaçla, ilk üretimden itibaren tüm tekneler fabrikadan çıkarken one design yarışmaya uygun olarak belgelenecek ve Bolt37 Club çatısı altında birleşecek. Filo belli bir sayıya ulaştığında da profesyonel yelkencilerin hayal ettiği gibi one design yarışlar düzenlenecek.


Bolt 37 teknik özellikler:
Tam boy (baston hariç): 11metre
En: 3,50 metre
Deplasman: 4.200 kilogram
Salma: 2.100 kilogram
Motor: 20 HP sail drive

Bolt37’yle ilgili daha ayrıntılı bilgiye www.bolt37.com’dan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder