Fotoğraf: Paul Todd |
Vsail, Volvo Ocean Race CEO’su Knut Frostad’la röportajının
ikinci bölümünü yayınladı. Röportajın bir önceki bölümünde one design’a geçiş
nedenlerini anlatan Frostad, devamında bu kararın yol açtığı soru işaretlerini yanıtlıyor.
Teknelerin parçalarının farklı tersanelerde üretilmesinin normal olduğunu ve
hiçbir sorun yaşanmayacağını söyleyen Frostad, bir sonraki yarışta
izleyicilerin çok daha başarılı görüntülerle mücadeleyi takip edeceklerini
belirtti. Röportajdan bazı alıntılar burada, devamı vsail.info’da.
·
Bir sonraki yarışa kaç tekne katılacağı
konusunda şimdiden bir şey söylemem çok zor. Şu ana kadar resmen açıkladığımız
tek takım, kadınlardan oluşacak ekip. Halen yeni takımlarla görüşmelerimiz
sürüyor. Bunların içinde bir önceki yarıştan takımlar da var, yenileri de. Şu
an temkinli olmak zorundayım. Bunlar hiç kolay işler değil ve çalışmamız
gereken çok fazla proje var. Fakat ilk işaretlerin olumlu yönde olduğunu ve
dolayısıyla iyimser düşündüğümü söyleyebilirim.
·
Daha önceki açıklamamda en az sekiz takımın
yarışacağını tahmin ettiğimi söylemiştim. Ancak altı ya da yedi takım olursa da
yarış yapılacak. Yeni tekneleri duyurduğumuzda bütçemiz sekiz tekneyi
karşılayacak kadar olduğu için o rakamı açıklamıştım. Dolayısıyla hedefimiz o
rakama ulaşmak. Her şeyi buna göre yapıyoruz. Eğer gerçekleştirebilirsek bu
bizim için büyük bir başarı olacak.
·
Yarışa başvuru için son tarih Haziran 2014. Böylece
sonbaharda start alacak yarış için takımlara da yeterli süre tanınmış olacak.
Takımlar teknesini Temmuz 2014’te teslim alsa bile iyi bir süre bu. Yeni
projenin en güzel yanlarından biri de bu. Eski sistemde bu tarihte başvuruyor
olsaydınız tek çareniz eski bir tekne satın almaktı.
·
Yeni projenin bir güzel yanı da; önceki
yarışlarda ekipler teknelerini alıyorlardı, biz de tüm TV ekipmanlarının
montajını yapıyorduk. Şimdi ise tekneleri biz ürettiğimizden daha bu aşamada
her türlü detayı düşünebiliyor olacağız. Örneğin yeni projede teknenin
kokpitine, canlı yayına olanak sağlayacaz bir teknolojiyi monte edebileceğiz.
Daha önce bunu yapmamız mümkün değildi çünkü o teknelerin kokpitinde böyle bir
teknolojiyi yerleştirebilecek yer yoktu. Yarışın izleyiciler için daha iyi
takip edilmesini sağlamak için geliştirdiğimiz projelerin temelini bir önceki
yarışın media crew’larının önerileri oluşturdu. Hepsine basitçe şu soruyu
sorduk: “Eğer tekneyi sen üretiyor olsaydın farklı olarak ne yapardın?” Onlar
da bize çok işe yarar bilgiler verdiler. Dolayısıyla bir sonraki yarışta çok
daha güzel ve canlı görüntüler izleyebileceksiniz.
·
Daha önce de açıkladığımız gibi bir sonraki
Volvo Ocean Race’te yarışcak VO65’lerin her bir parçası farklı tersanelerde
üretiliyor olacak. Yarış esnasında teknelerde herhangi bir sorun olduğunda ise sorumlunun
kim olacağı, hasarın nedenine bağlı olacak. Örneğin teknenin daggerboard’u
zarar gördüyse bu, sudaki bir cisime çarpılmasından kaynaklandığından ekibin
hatası olacak. Ama gövdede bir problem meydana gelirse muhtemelen üretim
hatasından kaynaklanacak. Bu tip sorunlar one design’ların tümünde yaşanıyor
MOD70, RC44 ya da AC45’lerde olduğu gibi.
·
Evet, one design’lar genellikle tek bir
tersanede üretilir. Biz ise VO65’leri beş farklı tersanede imal edeceğiz. Bu
çok karışık görülebilir ama MOD70’ler de aynen bu şekilde üretiliyor.
Dolayısıyla bu yeni bir yöntem değil. Bu ayrıca tekneleri zamanında yetiştirme
konusunda yaşanacak stresi azaltmanın da tek yolu. Tek bir tersane olsa durum
çok stresli olacaktı. Ayrıca şu an, bu kadar tekneyi bir sonraki yarışa
yetiştirebilecek kapasitede bir tersane yok. Ayrıca bu sadece VO65’lere has bir
durum değil. Örneğin Yeni Zelandalı
Cookson’dan bir TP52 alacak olsanız, o teknenin dümen palaları yüksek ihtimal
başka bir yerde üretilmiş olacak. Benetau ya da Swan için de aynı şey geçerli. Önemli
olan teknenin tek bir yerden alınması. Eskiden takımlar teknelerinin gövdesini
bir yerden, diğer parçaları da farklı tedarikçilerden ediniyordu; vinçler,
daggerboard’ar, elektronikler… Şimdi ise tek bir yerden alacaklar. Bizde de bu
Green Marine olacak.
·
Gövde ve diğer unsurları belirledik. Yelkenlerin
ne olacağı konusunda ise henüz kararımızı açıklamadık, ancak çok yakında
duyuracağız.
·
İlk VO65’i Haziran 2013’te suya indirmeyi
planlıyoruz. Sonraki tekneler de bunu takip eden 6-7 hafta içinde suya inmiş
olacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder