15 Ekim 2012 Pazartesi

Knut Frostad: “VO65’ler zamanında suya inecek”

Fotoğraf: Paul Todd

Vsail, Volvo Ocean Race CEO’su Knut Frostad’la röportajının ikinci bölümünü yayınladı. Röportajın bir önceki bölümünde one design’a geçiş nedenlerini anlatan Frostad, devamında bu kararın yol açtığı soru işaretlerini yanıtlıyor. Teknelerin parçalarının farklı tersanelerde üretilmesinin normal olduğunu ve hiçbir sorun yaşanmayacağını söyleyen Frostad, bir sonraki yarışta izleyicilerin çok daha başarılı görüntülerle mücadeleyi takip edeceklerini belirtti. Röportajdan bazı alıntılar burada, devamı vsail.info’da.
·       Bir sonraki yarışa kaç tekne katılacağı konusunda şimdiden bir şey söylemem çok zor. Şu ana kadar resmen açıkladığımız tek takım, kadınlardan oluşacak ekip. Halen yeni takımlarla görüşmelerimiz sürüyor. Bunların içinde bir önceki yarıştan takımlar da var, yenileri de. Şu an temkinli olmak zorundayım. Bunlar hiç kolay işler değil ve çalışmamız gereken çok fazla proje var. Fakat ilk işaretlerin olumlu yönde olduğunu ve dolayısıyla iyimser düşündüğümü söyleyebilirim.

·       Daha önceki açıklamamda en az sekiz takımın yarışacağını tahmin ettiğimi söylemiştim. Ancak altı ya da yedi takım olursa da yarış yapılacak. Yeni tekneleri duyurduğumuzda bütçemiz sekiz tekneyi karşılayacak kadar olduğu için o rakamı açıklamıştım. Dolayısıyla hedefimiz o rakama ulaşmak. Her şeyi buna göre yapıyoruz. Eğer gerçekleştirebilirsek bu bizim için büyük bir başarı olacak.

·       Yarışa başvuru için son tarih Haziran 2014. Böylece sonbaharda start alacak yarış için takımlara da yeterli süre tanınmış olacak. Takımlar teknesini Temmuz 2014’te teslim alsa bile iyi bir süre bu. Yeni projenin en güzel yanlarından biri de bu. Eski sistemde bu tarihte başvuruyor olsaydınız tek çareniz eski bir tekne satın almaktı.


·       Yeni projenin bir güzel yanı da; önceki yarışlarda ekipler teknelerini alıyorlardı, biz de tüm TV ekipmanlarının montajını yapıyorduk. Şimdi ise tekneleri biz ürettiğimizden daha bu aşamada her türlü detayı düşünebiliyor olacağız. Örneğin yeni projede teknenin kokpitine, canlı yayına olanak sağlayacaz bir teknolojiyi monte edebileceğiz. Daha önce bunu yapmamız mümkün değildi çünkü o teknelerin kokpitinde böyle bir teknolojiyi yerleştirebilecek yer yoktu. Yarışın izleyiciler için daha iyi takip edilmesini sağlamak için geliştirdiğimiz projelerin temelini bir önceki yarışın media crew’larının önerileri oluşturdu. Hepsine basitçe şu soruyu sorduk: “Eğer tekneyi sen üretiyor olsaydın farklı olarak ne yapardın?” Onlar da bize çok işe yarar bilgiler verdiler. Dolayısıyla bir sonraki yarışta çok daha güzel ve canlı görüntüler izleyebileceksiniz.

·       Daha önce de açıkladığımız gibi bir sonraki Volvo Ocean Race’te yarışcak VO65’lerin her bir parçası farklı tersanelerde üretiliyor olacak. Yarış esnasında teknelerde herhangi bir sorun olduğunda ise sorumlunun kim olacağı, hasarın nedenine bağlı olacak. Örneğin teknenin daggerboard’u zarar gördüyse bu, sudaki bir cisime çarpılmasından kaynaklandığından ekibin hatası olacak. Ama gövdede bir problem meydana gelirse muhtemelen üretim hatasından kaynaklanacak. Bu tip sorunlar one design’ların tümünde yaşanıyor MOD70, RC44 ya da AC45’lerde olduğu gibi. 


·       Evet, one design’lar genellikle tek bir tersanede üretilir. Biz ise VO65’leri beş farklı tersanede imal edeceğiz. Bu çok karışık görülebilir ama MOD70’ler de aynen bu şekilde üretiliyor. Dolayısıyla bu yeni bir yöntem değil. Bu ayrıca tekneleri zamanında yetiştirme konusunda yaşanacak stresi azaltmanın da tek yolu. Tek bir tersane olsa durum çok stresli olacaktı. Ayrıca şu an, bu kadar tekneyi bir sonraki yarışa yetiştirebilecek kapasitede bir tersane yok. Ayrıca bu sadece VO65’lere has bir durum değil.  Örneğin Yeni Zelandalı Cookson’dan bir TP52 alacak olsanız, o teknenin dümen palaları yüksek ihtimal başka bir yerde üretilmiş olacak. Benetau ya da Swan için de aynı şey geçerli. Önemli olan teknenin tek bir yerden alınması. Eskiden takımlar teknelerinin gövdesini bir yerden, diğer parçaları da farklı tedarikçilerden ediniyordu; vinçler, daggerboard’ar, elektronikler… Şimdi ise tek bir yerden alacaklar. Bizde de bu Green Marine olacak.

·       Gövde ve diğer unsurları belirledik. Yelkenlerin ne olacağı konusunda ise henüz kararımızı açıklamadık, ancak çok yakında duyuracağız. 

·       İlk VO65’i Haziran 2013’te suya indirmeyi planlıyoruz. Sonraki tekneler de bunu takip eden 6-7 hafta içinde suya inmiş olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder