Kızışıyor çünkü bir yandan kupa sahibi takım antrenmanlarının sekizinci gününde neredeyse paramparça olan milyonlarca dolarlık AC72’sini acil tamire alırken ve mecburen denizdeki çalışmalarına ara verirken bir yandan meydan okuyacak iki takım işbirliğine gidiyor. 34. Kupa’dan birçok haber var. Önce Luna Rossa’dan başlayalım.
Fotoğraflar: Pierre Orphanidis/Luna Rossa |
İtalyanlar da nihayet AC72’lerini suya indirdi. 72ft’lik katamaran cuma günü, inşa edildiği Auckland’da, tuzlu suyla buluştu. İtalyan ekip böylece katamaranları arka arkaya hasar gören kupa sahibi Oracle ile meydan okuyacak bir diğer takım Artemis’e karşı avantaj kazanmış oldu. Suya indirme törenine katılan takımın patronu Patrizio Bertelli, teknenin tam zamanında planlandığı gibi tamamlandığını söyledi ve memnuniyetini dile getirdi. Bertelli her ne kadar keyifli olsa da birkaç gün önce aslında AC72’lerden duyduğu memnuniyetsizliği de açıkça göstermişti. Auckland’a gazetecilerle birlikte giden Bertelli, tören öncesi yaptığı sohbetlerde “Çok pahalı ve çok büyükler” diyerek aslında yeni formattan hiç de mutlu olmadığını söylemişti. Luna Rossa’nın America’s Cup kampanyasının tüm bütçesinin 90 milyon doları bulduğunu söyleyen Patricio Bertelli “AC45’ler gibi daha ucuz ve daha küçük bir model kullanılsaydı yarışa daha fazla katılım sağlanabilirdi. Şu anki durumda 1930’larda J Class’ların mücadele ettiği döneme geri döndük. O zaman da kupa için mücadele eden sadece 2-3 takım vardı.”
Franck Cammas son ayarları yapıyor/Fotoğraf: Pierre Orphanidis |
Takım şimdi Franck Cammas koçluğunda, Auckland sularında antrenmanlarına başlayacak. Volvo Ocean Race’ten sonra Iker Martinez ve Xabi Fernandez’i kadrosuna katan Luna Rossa, yarışın birincisi Goupama’nın dümencisi Franck Cammas’ı da ekibine dahil etmişti.
Yeni bir haber de Luna Rossa’nın antrenmanlarını ETNZ ekibiyle match race’ler şeklinde yapacak olması. İki takım antrenmanlardan elde ettikleri bilgileri yıl sonuna kadar birbirleriyle paylaşacak. Kiwi’ler ve İtalyanların ortak antrenmanları 10 Kasım’da başlayacak, 2013 ortalarına kadar devam edecek. Bu da halen antrenman yapamayan Oracle için büyük bir dezavantaj olacak.
Bertelli (sağda) ve takımın skipper'ı Max Sirena |
Bertelli iki takımın birlikte yapacağı bu antrenmanların çok faydalı olacağı inancında. En büyük korkuları ise kanat yelkende hasar meydana gelmesi. “Eğer kanatta hasar meydana gelirse antrenmanları durdurmak zorunda kalırız. Diğer parçaların ise telafisi var.”
Takım ikinci bir katamaran daha yapmayacak, ancak yedek bir kanat yelken inşa edecek. AC72’sini ilk suya indiren ve birkaçt aydır antrenmanlarını hasarsız bir şekilde sürdüren ETNZ’nin ikinci katamaranı ise inşa halinde. AC72’si tamamlanmayan tek takım Team Korea.
Fotoğraf: Guilain Grenier/Oracle Racing USA |
Bu arada başı en büyük dertte olan takım ise herhalde kupa sahibi Oracle Racing USA. AC72’leri yaklaşık iki hafta önce korkunç bir şekide takla atarak neredeyse paramparça olan Oracle, mecburen antrenmanlarına da ara vermişti. Takım şimdi bir yandan katamaranı bir an önce eski haline döndürmekle uğraşırken bir yandan da halen inşası süren ikincisini tamamlamaya odaklanmış durumda. Takım ikinci katamaranı bahara yetiştirmeyi hedefliyor. Oracle Racing USA’in Genel Müdürü Grant Simmer “Kara ekibi hasarlı katamaranın tamiri için yoğun bir şekilde çalışıyor. Yeni kanat yelkenimizin üretimi ise halen Yeni Zelanda’daki Core Builder Composites’te devam ediyor. Kanadın tamamlanarak önümüzdeki yıl San Fransisco’ya ulaşmasını bekliyoruz. Aynı zamanda ikinci katamaranda kullanmak üzere üçüncü bir kanat elken daha inşa etmeyi planlıyoruz” dedi.
Hatırlarsanız James Spithill’li Oracle takımı, suya henüz inen AC72’siyle sadece sekiz gün antrenman yapabilmişti. Takla sonunda katamaranın kanat yelkeni birçok parçaya ayrılmış, gövde de neredeyse paramparça olmuştu. Takım kazanın ardından dağılan parçaları bulmak üzere helikopterle, sahilleri de kapsayan bir arama çalışması başlatmıştı. Hatta San Fransisco’lular da bu arama çalışmalarına destek vermişti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder