13 Ağustos 2012 Pazartesi

Yelkende Avustralyalılar İngilizleri dövdü



Yabancı basında gördüm. Her ne kadar Ada’nın huysuz sporcusu Ben Ainslie Londra Olimpiyatları’nda  dördüncü altın madalyasını alarak “tüm zamanların en başarılı yelkencisi” unvanını kazansa da ülkesi İngiltere, son üç olimpiyattır elinde bulundurduğu “en başarılı yelkenci ülke” unvanını Avustralyalılara kaptırmış.

Ben de bunun üzerine merak ettim ve madalyalar en çok hangi ülkeye gitmiş diye sonuçlara göz gezdirdim. Olimpiyatlarda toplam 10 sınıfta yelken yarışları yapıldı: Finn, Laser, 470, Star, 49’er, Erkekler RS-X, Kadınlar 470, Kadınlar Elliott 6m, Kadınlar RS-X ve Kadınlar Laser Radial. Sonuçlara gelince… Ainslie’nin bu büyük başarısına rağmen İngilizlerin aldığı tek altın madalya bu oldu, yani Finn sınıfında. Peki ya Avustralya? Dünyanın diğer ucundaki bir diğer adanın ise üç altın madalyası var. Laser’de Tom Slingsby, Erkekler 49’er’de Nathan Outteridge ve Iain Jensen, Erkekler 470’te Mathew Belcher ve Malcolm Page. Yani Avustralya beş sporcusuyla üç sınıfta altın madalya kazandı. Yelken sınıflarında en büyük sürprizlerden biri ise ABD’nin tek bir madalya dahi alamaması oldu. Bu başarısızlık ABD’liler arasında yarattığı hayalkırıklığı ülkenin basınına da yansıdı.

Öte yandan  İngiliz ve Avustralyalıların yıldız dört yelkencisi mücadelelerini AC45’lere taşıyacak ve 21 Ağustos’ta ilk ayağı yapılacak America’s Cup World Series’de farklı takımlarda karşı karşıya gelecek. Iain Percy, Artemis Racing’de taktisyeni; Ben Ainslie, Ben Ainslie Racing’de dümenci; Tom Slingsby, Oracle’da taktisyen; Nathan Outterigde de Team Korea’da dümenciliğini üstlenecek. Bakalım bu kez kim kimi dövecek…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder