31 Ağustos 2012 Cuma

Vendee Globe yarış köyüne gitmek ister misiniz?



Hem de ücretsiz…

Maalesef ben de çok geç gördüm. Vendee Globe organizasyonu bir yarışma düzenliyor. Yarışmada, Vendee Globe’la ilgili üç soru soruluyor. Sorular konuyla biraz alakalı kişilerin, alakası olmayıp da Başüstü’nü takip edenlerin çok rahatlıkla yanıtlayabileceği türden. Soruları doğru yanıtlayanlar arasında yapılacak çekilişte kazanan bir kişi Vendee Globe’un start alacağı Les Sables d’Olonne kasabasında iki günlük çift kişilik konaklama hakkı kazanacak, yemekleri karşılanacak, yarış köyüne VIP giriş kartı elde edecek. Bunun dışında yarışma sonunda yarış köyündeki hediyelik eşya dükkanlarından 100 Euro’luk alışveriş çekleri de dağıtılacak.

Yarışmaya katılmak için linke tıklamanız yeterli. Yalnız katılmak için bugün son gün. Akşama kadar vaktiniz var…

Bu arada Vendee Globe’dan uzun süredir doğru dürüst bir haber yoktu. Çünkü yaz mevsimi yarışçılar için aynı zamanda Imoca 60'ların  bakım ve onarım dönemi anlamına geliyordu. Yarışçıların çoğunluğu teknelerini karaya çekmiş bakım onarımdan geçirirken bir yandan da ya tatil yapıyor ya da büyük yarışa hazırlanmak için spor salonlarına kapanmıştı. Ancak şimdi kıpırdanmalar, dolayısıyla haberler de gelmeye başladı. İşte bazıları…


Jean Pierre Dick’in teknesi Virbac-Paprec 3, Lorient’deki bir aylık bakımdan sonra yeniden suya indi. Bu sebeple bir süredir evinde dinlenen Dick, teknik ekibin teknede refit çalışması yaptığını ve çok iyi bir iş çıkardığını söyledi. Şimdi Dick için yeniden çalışma zamanı. “Çok iyi dinlendim ve biraz temiz hava aldım. Şimdi savaş için hazırım. Okyanuslarda mücadele için can atıyorum” diyor Dick.


Votre Nom autour du Monde’un dümencisi Bertrand de Broc, Kuzey Atlantik’teki 4.400 deniz millik kalifikasyon aşamasını tamamlayarak Port-la-Foret’ye döndü. 18 günlük solo mücadelenin ardından  Broc böylece 10 Kasım’daki start hattında yer almaya hak kazandı. Vendee Globe’da daha önce iki kez yarışan Fransız yelkenci, “Bu seyir bir yarış değil sadece antrenmandı. Ancak bu süreçte her şeyi test etme imkanı buldum ve hiçbir şey kırılmadı. Bu da büyük bir başarı” dedi.


Kalifikasyon aşamasını tamamlayan bir başka isim de Tanguy de Lamotte. Teknesi Initiatives-cœur’la yaptığı 19 günlük seyirin teknik olarak sorunsuz geçtiğini söyleyen Lamotte, “Bu seyirde Atlantik’teydim. Atlantik, Vendee Globe’un yanında oyun bahçesi gibi kalıyor. Sadece birkaç küçük sorun çıktı. Ancak bunlar büyütülecek problemler değil. Gördüm ki teknem bu yarışı tamamlamam için her şeyiyle hazır” dedi.


Bu arada yarışçılar bir yandan teknelerini test ederken diğer yandan da ciddi bir fiziksel kondüsyondan geçiyor. Kimileri spor salonlarında kimileri de farklı organizasyonlara katılarak. Mesela Tanguy de Lamotte geçtiğimiz günlerde iki triatlona katıldı. Ancak Safran’ın dümencisi Marc Guillemot bu yarışa hazırlanmanın en iyi yolunun mümkün olduğunca fazla yelken yapmak olduğunu söylüyor. Bir önceki Vendee Globe’u üçüncü sırada bitiren dümenci şöyle diyor: “Bu tekneler sınırlarımızı zorluyor; vinç çevirmek, yelken basmak, taktik belirlemek… Geçtiğimiz ay boyunca Safran’da saatlerce antrenman yaptım ve yüzlerce mil yaptım. Bana göre Vendee Globe’a hazırlanmanın en iyi yolu teknenin üzerinde olmak.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder