17 Haziran 2012 Pazar

Azzura liderliği Quantum’a kaptırdı


TP52’ler bu kez Audi Sardinia Cup’ta kapıştı. Yaklaşık bir haftadır Porto Cervo’da devam eden The 52 Super Series’in bugün yapılan final yarışı, aralarında sadece bir puan fark bulunan Guillermo Parada’nın dümenciliğindeki Audi Azzura ve America’s Cup şampiyonlarından Ed Baird’li Quantum Racing arasındaki kapışmaya sahne oldu. Yedi takım oldukça hafif bir havayla güne başladı. Nitekim yetersiz rüzgar nedeniyle yarış ertelendi. Bir saat sonra hala devam eden hafif havaya rağmen takımlar star aldı. Start düdüğü çaldığında Azzura’nın bir puan gerisindeki Quantum rakiplerini geride bırakarak hızlı bir çıkış yaptı. Ancak Azzura vazgeçmiş değildi. Quantum’u izleyen Azzura riskli bir manevra yaparak parkurun soluna doğru hareket etti. Quantum ise ortadan gitmeyi tercih etti. Fransız Paprec, Gladiator ve Powerplay ise kıyıya yakın bir rota izledi. Şamandırayı  ilk dönen takım Fransızlar olurken arkasından Quantum Racing geldi. Parkurun solundan hareket eden Azzura burada yaptığı taktik hatasıyla hızını kaybetti ve Powerplay ve Gladiator’un arkasında kalarak genel sıralamadaki birinciliğini de Quantum’a kaptırdı. Seride son puan durumuna göre ilk üç sırada Quantum Racing, Audi Azzura Sailing Team ve Ran yer alıyor. Bir sonraki ayak 10-14 Temmuz arası İspanya’nın Palma kentinde yapılacak.



 
Fotoğraflar: Carlo Borlenghi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder