22 Nisan 2013 Pazartesi

İtalyan milli yelken takımı ondan sorulacak



İtalya’daki temsilcimiz Alp Alpagut’tan güzel bir haber gelmişti geçen günlerde. Alp, Facebook’taki sayfasından İtalya Laser Standart Milli Takımı’nın antrenörlüğüne getirildiğini duyurmuştu. 2004’te yılından bu yana yaşadığı İtalya’da yarışçılıkla başladığı kariyerini antrenörlükle sürdüren Alp’ten gelen bu haber herkesi sevindirdi. 1998 Laser Radial Avrupa Kupası’nın Fransa, Hollanda, Danimarka’da yapılan üç etabında da birincilik, genel klasmanda da Avrupa birinciliği, 2001 yılında Barselona’da düzenlenen ve 35 ülkeden 235 sporcunun katıldığı Laser Radial Dünya Şampiyonası’nda dördüncülük, iki kez aldığı yılın yelkenci ödülü Alp Alpagut’un 30 yıllık yelken kariyerine sığdırdığı başarılardan sadece birkaçı. Bugüne kadar 300 kez milli olan yelkenci şimdi de İtalyan milli laser standart takımından sorumlu olacak. Halen Çağla Dönertaş’ın da antrenörlüğünü sürdüren Alp’e İtalya macerasıyla ilgili birkaç soru sordum.

İtalya’da yaşadığın son dokuz yılda neler yaptın?
2004 yılında İtalya'ya ilk geldiğimde çalıştırdığım genç sporcu Pierre Collura, laser standart sınıfına yeni başlamıştı. Ben de başlangıçta ona hem antrenör hem partner oldum. Bu şekilde hem gözlemleyerek hem de çalışarak daha hızlı gelişti. İlk başlarda beni arkadan takip ederken sonra beni geçmeye başladı sonrasında ben onu geçemez oldum. Yarı Finlandiyalı olan Pierre, 2008 Olimpiyat seçmesini kazanarak Finlandiya adına yarışlara katıldı. Ben de yarışçılığımın devam ettiği o ilk sene 2005’ te Laser Standart’ta İtalya şampiyonu oldum. Şu anda İtalya’nın önde gelen Lasercilerinden Marco Gallo’ya da bir süre koçluk yaptım. Marco, özellikle 2012 ve 2013 Miami yarışlarında yelkencilik hayatının en iyi derecelerini aldı. Son iki sene sürekli  çalıştırdığım bir diğer İtalyan Alessio Spadoni ise 2012 İtalya şampiyonu oldu. 2009 ve 2012 yıllarında katıldığım her iki Master’lar (35 yaş üstü)  İtalya Şampiyonası’nda birinci oldum.


Sence bu önemli göreve neden seçildin?
2008 Olimpiyatları’nda Finlandiya ve Malezya, 2012 Olimpiyatları’nda da Belçika antrenörü olarak bulunmam, diğer derecelerim ve sporcularımın aldığı başarılı sonuçlar şu anki göreve getirilmemde etken oldu diye düşünüyorum. Yoksa İtalya tarihinde yelken federasyonunda çalışmış yabancı antrenör pek yok. Ünlü olimpiyat dereceli Rus finn’ci Valentin Mankin İtalya’ya yerleşip yıllarca antrenörlük yapmış ve halen federasyonda görev almaya devam ediyor. Ondan sonra İtalyan Yelken Federasyonu’nun görev verdiği ikinci yabancı antrenör ben olacağım. Umarım ben de Mankin gibi başarılı olurum.

Seninle nasıl iletişime geçtiler?
İtalya uzun yıllardır yelkende her olimpiyat madalyalar kazanmış bir ülke. İlk defa Londra 2012'den madalyasız döndüler. Bunun üzerine federasyonda değişiklikler oldu. Yeni bir sportif direktör göreve başladı. O kişi de Garda’da yaşıyor ve benimle temasa geçti, projelerini anlattı. Çeşitli kaynaklardan aldığı bilgiler doğrultusunda beni Laser antrenörü olarak teknik kadroda görmek istediğini söyledi. Ben de kariyerim icin ileriye dönük önemli bir adım olan böyle bir görevi fazla düşünmeden kabul ettim.

Senin sorumluluğun ne olacak?
İtalya Laser milli takımı için öne çıkmış 5-6 sporcu var. Bunların hepsini zaten tanıyorum. 2-3’ü daha deneyimli. 25-27 yaş arasında diğerleri ise 18-20 yaş grubunda genç sporcular. Bunun dışında İtalya’da şu an aktif bine yakın Laser sporcusu var. 100-150 civarı Laser standart, 250-300 Radial, 400 adet de Laser 4.7. Benim sorumluluğum olimpik sınıf olan Laser Standart olacak.


Takımın bu seneki planları neler?
Bu seneki hedef yarışlarımız Mersin'de yapılacak Akdeniz Oyunları, İrlanda'daki Avrupa Şampiyonası ve Umman’daki Dünya Şampiyonası olacak.

Daha önce böyle bir görev üstlenen Türk yelkenci var mı?
Yelkende baska bir ülkenin antrenörlüğünü yapan ilk Türk bildiğim kadarıyla benim. Zaten yurtdışında yelken sporunda antrenörlük yapan ilk kişi bendim. Bu benim için zorlu ve önemli bir görev. Başarılı olmak ve Türkiye’yi en iyi şekilde temsil etmek için elimden geleni yapacağım.

Neler hissediyorsun?
Türk gençleri için böyle bir göreve gelebilmenin mümkün olduğunu gösterdiğim için çok mutluyum. Artık onlar da kendilerine benzer hedefler koyabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder