3 Ocak 2014 Cuma

Güney Okyanusu’nda bir Türk

Fuat Yıldırım
Bodrumlu yelkenci Fuat Yıldırım, yıllardır hayalini kurduğu Antarktika seyri için Arjantin’in Ushuaia şehrinden Güney Okyanusu’na doğru yelken bastı. Bodrum yarışlarının hızlı teknelerinden Dragut’un sahiplerinden biri olan Yıldırım, 28 gün sürecek seyrini Aero-rig armalı, Van de Stadt tasarımı 60 feet’lik alüminyum tekne Icebird’le yapıyor. 1986 yılındaki adı BOC Challenge Race’de (şimdilerde Velux Ocean Race) dördüncü olan, 1994’ten sonra da Antarktika ve Güney Okyanusu için yenilenen Spirit of Sydney de onlara eşlik ediyor.

Bölgeye turlar düzenleyen konforlu gemiler yerine bir yelkenli tekneyi tercih eden Yıldırım bunun sebebini “Ben bir ekibe dâhil olup, teknede birçok şeyin paylaşılarak yapıldığı, zor şartlarda bir yelken seyrini deneyimlerim arasına katmayı tercih ettim” diye açıklıyor. Fuat Yıldırım’la yaptığımız röportajın geniş halini Naviga’nın Ocak 2014 sayısında okuyabilirsiniz.

Icebird

Yıldırım 28 Aralık’ta İstanbul’dan Arjantin’e doğru yola çıktı. Ve tam da bizler Türkiye’de yeni yılın gelişini kutladığımız saatlerde palamarları çözerek Güney Okyanusu’na açıldı. Son olarak Şili'nin en ucundaki Puerto Williams'a bağlandı. Yıldırım Puerto Williams’ı şu sözlerle anlattı: “Burası doğal marina, ormanın içinde ve çok güzel bir yer. Daha önce Almanların kullandığı bir gemiyi yat kulüp binası olarak kullanıyorlar. Skip Novak’ın 72 feet’lik keşif teknesi Avustralya da burada. Gece yarısı olmasına rağmen yat kulübe gidiyoruz. Hepimizin kafası tavana değiyor. Daha önce buraya gelen Osman Atasoy ve Sibel Karasu’nun getirdiği Türk bayrağına ben de ismimi yazdım. Burada birçok insanla tanıştım, hepsinin hikayesini dinledim.”

Puerto Williams’ta verdikleri molanın ardından buzullara doğru yolculuğuna başlayan ekibin maceralarını Fuat Yıldırım’ın kaleminden, Naviga’nın önümüzdeki sayılarından takip edebilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder