5 Ocak 2014 Pazar

Desjoyeaux yeni öğrencisini seçti

Michel D. ve Corentin Horeau
Fransız yelkenci Corentin Horeau’nun başına talih kuşu kondu. 2012-13 Vendee Globe’un rekor sahibi birincisi François Gabart’ı yetiştiren Michel Desjoyeaux kendine yeni öğrenci olarak 25 yaşındaki Horeau’yu seçti. Genç Figaro yarışçısını himayesi altına alan ‘Profesör’, Transat AG2 La Mondiale’de Horeau’yla birlikte yarışacak.

İngilizlerin Artemis Offshore Academy’si gibi, genç ve yetenekli solo açıkdeniz yarışçıları yetiştiren Team Bretagne-Crédit Mutuel’in skipper’ı Corentin Horeau, 2011’de takıma seçildi. 2012’de yapılan Solitaire du Figaro yarışını 20’incilikle tamamladı, ‘çaylaklar’ sınıfında da üçüncü olarak kendini gösterdi. Transat AG2R’de yarışma teklifin Michel Desjoyeaux’dan geldiğini söyleyen Horeau “Ben bunu hiç beklemiyordum” diyor ve şöyle devam ediyor:

“Teklifi ilk aldığımda gözüm biraz korktu ama sonra kaybedecek hiçbir şeyim olmadığını gördüm.  François Gabart’la Transat Jacques Vabre’de yarıştığı esnada kendisine bir mail attım ve ‘tamam’ dedim. Michel Desjoyeaux gibi bir yelkenciyle birlikte yarışacak olmak benim için büyük bir onur. Bu yarış bana çok şey katacak.”


İki kişilik ekiplerin durmaksızın ve dışarıdan yardım almadan mücadele ettiği ve iki yılda bir düzenlenen Atlantik geçişi yarışı Transat AG2R-La Mondiale, 6 Nisan’da Fransa’nın Concarneau şehrinden start alacak ve St. Barts’ta son bulacak. Michel Desjoyeaux, Figaro II’lerde yapılan 3.890 deniz millik bu yarışa daha önce üç kez katıldı (1992-1998-2007) ve üçünde de birinci oldu. Horeau’nun ise bu, ilk Atlantik geçişi yarışı olacak. İkili yarışa hazırlanmak için kış boyunca birlikte antrenman yapacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder