2 Ocak 2014 Perşembe

35. Kupa’da ekip savaşları


35. America’s Cup’a daha üç yıl var ancak kupa sahibi Oracle Team USA (OTUSA) ve meydan okumaya aday takımlar arasında ekip savaşları yaşanıyor. Tüm takımlar en iyi yelkencileri kapma peşinde.

Konuya yarış organizasyonuyla ilgili planlardan başlayalım. America’s Cup’a özel blogların haberlerine göre 2017’de gerçekleştirilecek 35. America’s Cup’a evsahipliğini kuvvetle muhtemel yine San Fransisco yapacak. Yarışlar bu kez bir aya –muhtemelen ağustos- sıkıştırılacak. (Sonuncusunda neredeyse üç ay sürmüştü) America’s Cup World Series yine farklı ülkelerde düzenlenecek. 35. Kupa’da da yapılacak The Youth America’s Cup’ın sponsorluğunu muhtemelen yine Red Bull üstlenecek. Gelelim asıl konuya, yani yarışacak teknelere. Görüşler yarışların yine kanat yelkenli, foiling katamaranlarla yapılacağı yönünde. Ancak bu kez teknelerin boyutları biraz daha küçük olacak gibi görünüyor; muhtemelen 60 ya da 65 feet. Öncelikli amaç bütçeleri düşürmek. Bu doğrultuda 11 kişilik ekiplerin sekiz kişiye düşürülmesinin planlandığı da söyleniyor.

Tom Slingsby
Takımlardan da haberler var. OTUSA, 34. Kupa’yı kaybetmek üzereyken takımdan çıkararak yerine Ben Ainslie’yi aldığı stratejist Tom Slingsby’le bir kez daha sözleşme imzaladı. James Spithill’le ise henüz imzalanan bir şey yok. Pittbull lakaplı 35 yaşındaki Avustralyalı skipper her ne kadar gönlünün yine OTUSA’dan yana olduğunu söylese de sözleşmenin imzalandığına dair bir haber gelmedi. Ancak takımda yer almaması büyük sürpriz olur gibi görünüyor.

Bob Oatley’in Team Australia’sının CEO’su Iain Murray, yeni yarış kurallarını geliştirmek amacıyla OTUSA CEO’su Russell Coutts’la omuz omuza çalışmaya devam ediyor. Murray bir yandan da takıma en iyi tasarımcıları ve yelkencileri toplamak için avını sürdürüyor. 34. Kupa’nın ‘boynu bükük’ meydan okuyucusu Team New Zealand (TNZ) ise sponsor arayışı içerisinde. TNZ her ne kadar sessizliğini korusa da gelen haberler takımın, yetenekli yelkencilerini ve tasarımcılarını Team Australia’ya kaptırma paniği içerisinde olduğu yönünde. Aslında tehdit her koldan. Çünkü Artemis, Luna Rossa ve hatta OTUSA dahi TNZ’nin yetenekli yelkenci ve tasarımcılarının peşinde. Takımın direktörü Grant Dalton geçtiğimiz günlerde bir Yeni Zelanda gazetesine yaptığı açıklamada kilit isimlerin yüzde 95’ini koruduklarını ancak çok önemli bir tasarımcılarını kaptırdıklarını söyledi.

Grant Dalton
Eylül ayında Iain Percy’yle takım müdürü olarak sözleşmesini yenileyen Artemis’te de bir skipper sıkıntısı var gibi. Takımın sahibi Torbjörn Törnqvist, Percy ve bir önceki yarışta skipper’lığı üstlenen Nathan Outteridge’in ekibin beyin takımı olacağını söylese de Outteridge’in henüz sözleşmeye imza attığı yönünde bir haber yok. Söylenene göre Avustralyalı Outteridge’in, memleketinin takımı Team Australia’ya katılma ihtimali var. Outteridge’le birlikte, 2012 Londra Olimpiyatları’nda 49er sınıfında  altın madalya kazandığı partneri Iain Jensen’in de gideceği söylentiler arasında. Outteridge’le iyi bir ikili oluşturan Jensen, Artemis’te trimci olarak görev almıştı.

Ve Ben Ainslie Racing… Durum orada fazlasıyla karışık. Ainslie, OTUSA müdürü Grant Simmer’la birlikte “bir şeyler yapmaya çalıştıklarını’ söylüyor. Yapmaya çalıştıkları şey tabii ki sponsor bulmak. Takımın arkasında duracağını söyleyen İngiliz girişimci Sir Keith Mills de eğer pazarlama açısından başarılı bir plan yapılırsa mükemmel bir İngiliz takımı oluşturabileceklerini belirtiyor. Yani potansiyel takımda henüz netleşen bir şey yok. Net olan tek şey Ben Ainslie olmazsa İngiltere’nin 35. America’s Cup’a katılmayacağı. Mills’in “Ben olmazsa bu yarışa girmenin hiçbir anlamı yok. Çünkü onsuz bir takım çok zayıf olacaktır” sözü bunu açıkça ortaya koyuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder