29 Ekim 2013 Salı

Mini 6.50’ler start aldı

84 yarışçı bir arada
Douarnenez’deki Rhu Limanı’nda 15 gündür bekleyen Mini 6.50 filosu nihayet bu sabah Mini Transat 2013 için saat  09:00’da start aldı. 84 cesur yelkenci 6,5 metrelik tekneleriyle bu zorlu 4.000 deniz millik Atlantik geçişi için sabahın erken saatinde günlerdir bekledikleri Rhu Limanı’ndan ayrıldı. Güneşli bir hava ve 1,5 metrelik dalgalı denizde verilen startta en iyi çıkışı RG650.com’la Richard Hewson, Kickers’la Sebastien Picault ve benoitmarie.com’la Benedict Mary yaptı. Ve filo ardından yarışın ilk durak noktası olan Lanzarote’ye doğru kat etmeleri gereken 1.257 millik ilk etap için güneye doğru yelken bastı. İlk etabın 10-13 gün arasında sürmesi bekleniyor. Lanzarote’de verilecek molanın ne kadar süreceği yine hava koşullarına bağlı.

Filo Lanzarote’ye ulaşmadan önce tehlikeli denizleriyle bilinen Biskay Körfezi ve ardından İspanya’nın batı kıyısındaki Finisterre Burnu’nu geçecek. Her ne kadar fırtına geçti start verildi desek de burada yelkencileri hiç de kolay bir hava beklemiyor. Özellikle Finisterre Burnu’nda 30 knot’ın üzerinde rüzgar beklendiğini söyleyen Yarış Direktörü Denis Hughes, dün akşam yaptığı açıklamada tehlikeli bir durum yaşanmaması amacıyla aldıkları karar doğrultusunda yarışçıların bu bölgedeki korunaklı bir yerde 48 saat boyunca mola verme hakları olduğunu duyurdu.


Bu arada bugün gelen ve Finisterre Burnu ile Ushant arasında bir geminden düştüğü belirtilen 15 konteynır da filo için büyük tehlike oluşturuyor. Yarışçıların denizde başıboş gezen bu konteynırlara çarpmamak için çok dikkatli olması gerekiyor. Yarış yönetimi, konteynırların pozisyonu konusunda yelkencileri uyarmak için Sahil Güvenlik’le sürekli iletişim halinde olacak.

Oldukça oynak ve hafif, üzerinde korunacak kapalı bir alanı dahi bulunmayan sadece 6,5 metrelik Mini’lerle seyir, deneyimlileri tarafından “yelken yapması en zor tekne” olarak tanımlanıyor. Yarışın zorluğu teknenin modeliyle kalmıyor. Mini Transat tamamen yelkencinin yeteneğine ve denizciliğine odaklandığından, yarışçının dışarıdan yardım almasına da izin verilmiyor. Teknede meydana gelebilecek bir hasar gibi her türlü zor durumda yarışçının başka biriyle bağlantı kurması kesinlikle yasak. Kişisel ihtiyaçlarda bile… Yarışçı her türlü sorunun üstesinden kendisi gelmek zorunda. GPS kullanmasına izin verilen yarışçı buradan da sadece rüzgar hızı ve yönü gibi bazı temel bilgileri edinebiliyor.

Bir Mini 6.50'nin içi
Özellikle Fransız yelkenciler için büyük anlamı olan ve her yıl yüzlerce başvurunun yapıldığı yarışa ancak 1.000 deniz millik kalifikasyonu tamamlayabilen ve gerekli bütçeyi toplayabilen yarışçılar katılıyor. Bu da oldukça zor bir süreç. Yorumlara göre Avrupa’daki ekonomik kriz bu seneki Mini Transat’ı da olumsuz etkilemiş. Tekneyi daha hızlı kılmak için yeni yöntemlerin geliştirildiği prototip sınıfında bu yıl sadece bir ‘proto’ var. Yarışçılardan Stan Maslard’ın Group Sefico’su. Filonun en yenilikçi teknesi T şeklinde hareketli bir foil’e sahip.

Group Sefico
Bu arada Yachting World’den Elaine Bunting’in blog’unda yazdığına göre önümüzdeki yıl teknelerde önemli bir değişikliğe gidilecek. Mini Sınıfı Başkanı Olivier Avram’ın belirttiğine göre teknelere kanat yelken ve foil eklenmesi gündemde. Eğer bunlar da yapılırsa şu haliyle bile 20 knot hıza ulaşan teknelerin “uçacağı” belirtiliyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder