8 Ekim 2013 Salı

Dünyanın en iyilerini geçti


Ekstrem sporların can dostu Red Bull, bir kez daha sınırları zorlayan bir organizasyonuna imza attı. Red Bull Aegean Cross bir sörf ve uçurtma sörfü yarışıydı. Ancak bu bildiğimiz sörf yarışlarından çok farklıydı. Bu yarışta sporcular 32 deniz millik açık deniz rotasında yarıştı. Yarışçılar bu uzun rotada kimi zaman sert havayla boğuşurken kimi zaman da tamamen rüzgârsız kalarak güneşe ve sıcağa karşı mücadele verdi, ilerleyebilmek için en ufak bir esintiyi yakalamaya çalıştı. Sporcuların büyük bir çoğunluğu mücadeleden vazgeçerek kurtarma botlarıyla ya da kendi başlarına karaya döndü ve yarıştan diskalifiye oldu. Bu arada yarışı bitirmek için bir zaman sınırı da vardı.

İkincisi düzenlenen bu zorlu yarışa dünyanın farklı ülkelerinden toplam 97 rüzgâr ve uçurtma sörfçüsü katıldı. Yarışta start alanlar arasında rüzgâr sörfünün efsane isimleri Danimarkalı Björn Dunkerbeck ve İsviçreli Karin Jaggi de vardı. 97 sporcu Alaçatı Çark Plajı’ndan start aldı ama sadece beş tanesi finişe ulaşabildi. Bunlardan biri 17 yaşındaki İzmirli sporcu Dilara Uralp’ti.


Aslında bana göre haberin en ilgi çekici kısmı da işte burada başlıyordu. Dünyanın en iyi sörfçülerinin yapamadığını başaran Dilara Uralp, henüz 12’inci sınıf öğrencisi ve 10 yaşından beri rüzgar sörfü yapıyor. Bu spora, halen master’lar Türkiye birincisi babası Özfer Uralp sayesinde başlayan Dilara’nın antrenörü de babası. Sadece beş yıldır yarışan sporcu yarışmaya başladığı yıldan beri olimpik sınıf RS:X ve slalom Türkiye birinciliğini kimseye kaptırmadı. Ayrıca 2010 ve 2013 yıllarında genç bayanlarda dünya ikinciliği, 2013 PWA Bayanlar Dünya Şampiyonası’nda dünya altıncılığı var. Şu anki hedefi 2016 Rio Olimpiyatları’nda Türkiye’yi temsil etmek. Öncesinde geçmesi gereken bir kota var.

Biz Ege Denizi’ndeki yarışı merak ediyoruz, Dilara da anlatıyor: “RS:X sınıfında bir yarış yaklaşık 45-50 dakika sürebiliyor ve çok ciddi dayanıklılık istiyor. Ben de iki yıldır bu alanda yurtiçi ve yurtdışı yarışlarına katıldığım için zaten antrenmanlıydım. Bu yarış beni çok zorladı. Yarış esnasında birçok kişi vazgeçip karaya döndü. Ben ise onları gördükçe daha da motive oldum ve kendimi bunu yapabileceğime inandırdım. Yarış 4,5 saat sürdü. Bitirdiğimde çok yorulmuştum ancak bu zor koşullarda tamamlayabildiğim için çok mutluydum. Karaya çıkınca yorgunluk falan kalmadı. Daha önce hiç bu kadar uzun mesafede ve bu kadar zorlu bir parkurda mücadele etmemiştim.”

Dilara ve Özfer Uralp
Çeşmealtı’nda, yılın 12 ayı denizde antrenman yapan Dilara Uralp, bu kış dört farklı ülkede yapılacak dünya şampiyonalarına katılarak tecrübe kazanmak istediğini de belirtiyor. Tabii bu masraflarını karşılayacak bir sponsor bulabilirse! Halen Özkan Demir Çelik ve Asrin Grup’tan malzeme, Roxy’den de kıyafet desteği alan Dilara’nın hedeflerini gerçekleştirebilmesi için daha fazlasına  ihtiyacı olduğunu bir kez de Başüstü’nden hatırlatalım.

İçinde dünyanın en iyi kadın sörfçülerinden Karin Jaggi ve 44 kez dünya şampiyonu olan Björn Dunkerbeck röportajlarının da olduğu haberin tamamı Naviga’nın ekim sayısında...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder