11 Ekim 2013 Cuma

Jean Pierre Dick ölümden döndü

Fotoğraf: Yvan Zedda
Dün öğle saatlerinde antrenman sırasında alabora olarak ters dönen MOD 70 Virbac Paprec 70’ten ayrıntılı haberler gelmeye başladı. Olay esnasında maksi trimaranda, Transat Jacques Vabre’a hazırlanan Jean Pierre Dick ve Roland Jourdain vardı. Olay esnasında ikili 15-20 knot havada seyir yapıyordu. Ancak birden çok şiddetli bir sağanak gelerek trimaranı ters döndürdü. Teknenin direği üç parçaya ayrıldı. Jourdain güvenli bir yerde olduğundan kendini koruyabildi. Ancak Jean Pierre suyun altında kaldı. Neyse ki o da sağ salim bir şekilde teknenin içinden çıkmayı başardı. Dick’in sadece sırtında hasar oluştuğu belirtildi. Helikopterle sudan çıkarılan Dick hemen hastaneye götürüldü. Yelkencinin omurgasının hafif zedelendiği iki gün hastanede yatacağı belirtildi. Trimaran da Lorient’e çekildi.

Olaydan sonra konuşan Dick, hala şokta olduğunu belirtti ve şunları söyledi: “Her şey çok hızlı gelişti. Sağanağın arkamızdan geldiğini zannetmiştim ve ana yelkeni boşladım. Ancak bir anda durum değişiverdi. Sanki çok şiddetli bir şekilde bir şeye çarptık ve ters döndük.”

Olay esnasında rüzgarın 15 knot’ta sabitlendiğini söyleyen Jourdain de olay anını şöyle anlattı:


“Koşullar gayet iyiydi. Birden sağanak geldi, arkasından gelenler daha da güçlüydü. Tekne dalgalarla iyice yükseldi. Ben hiç kıpırdamadan durdum. Sadece birkaç saniyeydi ama bitmek bilmedi. Bu sırada fırtına flokunu boşladım. Biz yine aynı şekilde düşeceğimizi zannederken tekne tersine döndü. İlk kez böyle bir şey başıma geldi ve özellikle Jean Pierre için çok korktum.”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder