4 Ekim 2013 Cuma

Ben Ainslie hızı düşürdü

Ben Ainslie ve James Spithill
34. America’s Cup’ta ününü ve başarısını perçinleyen ve İngiliz yelkenciliğinin ‘David Beckham’ı olma yolunda ilerleyen Ben Ainslie durmak bilmiyor. AC72’lerle 40 knot’ın üzerinde yelken yapan Ainslie’yi bu kez çok farklı bir macera bekliyor. İngiliz yelkenci önümüzdeki hafta Bermuda’da yapılacak Argo Gold Cup’ta dünyanın en iyi match race’cilerine karşı mücadele verecek. Ainslie, son teknoloji 72 feet’lik dev katamaranlardan sonra klasik International One Design (IOD) sloop model tekneyle yarışacak. Gövde salmalı bu klasik tekneler maksimum 10 knot’a ulaşıyor. Kendi adına oluşturulan takımla (Ben Ainslie Racing Team) Argo Group sponsorluğunda yarışacak olan Ainslie, “AC72’yle 30 saniyede gidebileceği mesafeyi bu kez geleneksel teknelerle çok daha yavaş kat edeceğim. Bence eğlenceli olacak” diyor.

Bu arada geçenlerle İngiliz The Telegraph gazetesine konuşan Ben Ainslie, hem küçüklüğüne hem de 34. America’s Cup’a dair ilginç açıklamalarda bulundu. Mesela Ainslie, küçükken bir cilt hastalığına yakalandığından oldukça asosyal olduğunu söylüyor. Okuldan nefret eden  ve kimseyle konuşmayan Ainslie’nin tek kaçışı yelkenmiş. Tekneyle ilk kez tek başına seyir yapmasını da şöyle anlatıyor: “Yaşadığımız yere birkaç mil uzaklıkta bir pub vardı. Ben 10 yaşlarındayken bir yılbaşı sabahı babam, bütün aile orada buluşacağımızı söyledi. Ben de tek başıma tekneyle gelmek zorunda kaldım. Üzerimde can yeleği bile yoktu. Şimdi olsa sosyal hizmetler kesinlikle böyle bir şeye izin vermezdi herhalde. Tek başıma oraya ulaşmayı başardığımda her şeyi kontrol edebildiğimi gördüm ve bu benim için bir dönüm noktası oldu.”

IOD sloop
34. America’s Cup’ta Oracle Team USA’in 8-1’lik skoru 8-8’e getirmesi ve kupayı almayı başarmasının ardındaki isim olarak gösterilmesine de tepki gösteriyor Ainslie. “Benden önceki taktisyen John Kostecki’nin yanlış bir şey yaptığını düşünmüyorum. Ben dahil olmadan önce ekipte durum gerçekten çok gergindi ve herkesin morali çok bozuktu. Birilerinin taze fikirlerle gelmesi gerekiyordu. O da ben oldum. Pozitif olarak ekibin moralini düzeltmeye çalıştım. Oracle’ın kupayı almasının benim başarım gibi gösterilmesi çok utanç verici. Zaferin sadece benim sayemde kazanıldığını düşünecek kadar aptal değilim. Karada çalışanlarla birlikte büyük bir takım çalışmasının sonucu bu.” Larry Ellison’ın üzerine çok fazla gidildiğini de söyleyen Ainslie. Oracle’ın patronunun bir dahaki yarışta bütçelerin küçülmesini ve daha fazla takımın katılımını sağlayacağından emin olduğunu da ekliyor.


Ben’in hayali bir sonraki yarışta İngiliz bir ekiple İngiliz takımında yarışmak. Basının yazdığına göre Ben Ainslie’nin bu hayalleri boş değil. Zira haberler Keith Mills’in desteği, Ben Ainslie öncülüğünde bu konuda çalışmalara başlandığını duyuruyor.

Hazır konu America’s Cup’a gelmişken bir şey daha ekleyeyim. 34. America’s Cup’tan büyük hayalkırıklığıyla ayrılan Kiwiler pes etmiş değil. Bir sonraki yarışta yer almak için onlar da çalışmalara başladılar. Ancak takımın ana sponsoru Emirates’in henüz bunu konuşmak için erken olduğunu söylediği belirtiliyor.


Bu arada 35. America’s Cup’a ilk başvuran Avustralyalı milyarder Bob Oatley, bütçelerin düşürülmesi için Oracle’a görüştüklerini belirtiyor. Bütçelerin düşürülmesinde en önemli kalem tabii ki tekne modelleri. Bir dahaki yarışta tekne modeli ne olur bilinmez ama kıyıdan izlenebilmesi için yine çok gövdeli konusunda her iki taraf da hemfikir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder