70 feet’lik beş trimaranın Avrupa Turu’nda, Dublin-Cascais rotalı ikinci ayaktaki heyecan ilkini aratmadı. 1215 millik ikinci ayakta Musandam geçici bir liderlik sevinci yaşasa da, ilk ayakta birinciliği saniye farkıyla Foncia’ya kaptıran Spindrift Racing bu kez amacına ulaştı ve finişe ilk ulaşan tekne oldu. Böylece Yann Guichard dümenciliğindeki takım genel sıralamada en yükseğe yerleşti.
MOD 70
European Tour’un ikinci ayağı Dublin’in Dun Laoghaire Limanı’nda yapılan koyiçi
yarışlarının ardından 9 Eylül Pazar günü start aldı. Pruvalarını bu kez güneye
çeviren beş trimaranın hedefinde bu kez Portekiz’in Cascais kenti vardı.
Sidney
Gavignet dümenciliğindeki Musandam yarışa şanssızlıkla başladı. Çünkü Dun
Laoghaire’deki liman içi yarışta daggerboard’ları kırılmıştı. Ancak takım açık
deniz yarışının startına hasar giderilmiş ve moraller düzelmiş olarak çıktı.
Takımdan İngiliz Brian Thompson etabın ilginç olacağını söylüyordu. “Koşullar
oldukça heyecanlı olacak. Sert rüzgarlar ve büyük dalgalar. Portekiz’e doğru
ise rüzgar çok düşecek ve muhtemelen çok sinir bozucu olacak.”
Nitekim
Brian Thompson yanılmadı. Ancak önce yarışın devamına bakalım...
Filo ilk
önce İrlanda Denizi’nin soğuk ve sert havasına karşı zorlu bir mücadele verdi.
28kt havada, oldukça yakın yarışan filonun önünde Spindrift Racing vardı. Filo
10 Eylül Pazartesi sabahı saat 07:00 civarı Fastnet Kayalıkları’nı döndü. İlk
dönen Spindrift’i Musandam ve Foncia izliyordu. Lideri takip eden iki takım neredeyse borda bordaya seyrediyordu.
İki takımdan 11 mil öndeki Spindrift
ekibinin ise keyfi yerineydi. Takımdan Yann Elies raporlarında şunları
yazıyordu: “Henüz bizi geçen yok. Halen 60 dereceyle gidiyoruz ve öğle
ortalarında rüzgarın kuzeybatıya dönmesi bekleniyor. Bu durumda gennaker’ımızı
basıp hızımızı artırabiliriz. Deniz sakinledi, rüzgar da düştü.”
Ancak aynı
gece Spindrift ve Foncia’yı bir takım talihsizlikler bekliyordu. Spindrift
Racing’in ana yelkeninde meydana gelen problem nedeniyle başüstü adamı direğe
tırmanarak sorunu gidermek zorunda kaldı. Foncia’nın da dümen palasında sorun
vardı, tamir edilmesi gerekiyordu. Dolayısıyla her iki takım da yavaşlamak
zorunda kaldı. Bu durum Musandam’a yaradı. Starttan 200 mil sonra Spindrift ve Foncia’nın
yavaşlamasını fırsat bilen Sidney Gavignet dümenciliğindeki Musandam,
Spindrift’in 1.2 mil önüne geçti. Ekip çok heyecanlıydı ancak kutlama yapmak
için henüz çok erkendi. Ekipten Brian Thompson şöyle diyordu: “Şu an sadece
hızlı gitmeye ve hata yapmamaya konsantre olmuş durumdayız. Ama çok heyecanlı
ve mutlu olduğumuzu söylemezsek yalan olur.”
O sırada
Musandam filonun en hızlı teknesiydi ancak son saatlerde her şey değişebilirdi.
Nitekim öyle oldu. Yarışın son etabı Biskay Denizi’ne geldiklerinde Spindrift
Racing yeniden liderliği ele geçirdi. Tekneler yine birbirine çok yakındı.
Kuzeyli rüzgarlar oturduğundan beş trimaran mümkün olduğunca hızlı bir şekilde
güneye doğru ilerliyordu. Ancak ilk ayakta olduğu gibi bu etapta da olan oldu
ve finişe sadece birkaç mil kala rüzgar aniden düştü, filo aniden durma
noktasına geldi. “Teknemizin hızı sadece saniyeler içinde 30kt’tan 2kt’a düştü,
inanılır gibi değildi.” Spindrift’in dümencisi Yann Guichard durumu bu sözlerle
anlatıyordu. Tekneler bu kadar yakın olup da rüzgar da bitince sırada sinir
savaşları vardı. Farklı taktikler deneyen, defalarca tramolalar atan beş
trimarandan Spindrift Racing starta ilk ulaşan takım oldu. Spindrift’ten
yaklaşık bir saat sonra Foncia, ondan sadece birkaç saniye sonra da Musandam
yarışı tamamladı. Böylece genel sıralamada Spindrift Racing birinci olurken,
Foncia ikinci, Groupe Edmond de Rothschild da üçüncü sırada yer aldı.
Avrupa
Turu’nun bir sonraki ayağı 17-18 Eylül’de yapılacak Portekiz yarışı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder