13 Eylül 2012 Perşembe

Spindrift Racing, Foncia’nın liderliğini elinden aldı


70 feet’lik beş trimaranın Avrupa Turu’nda, Dublin-Cascais rotalı ikinci ayaktaki heyecan ilkini aratmadı. 1215 millik ikinci ayakta Musandam geçici bir liderlik sevinci yaşasa da, ilk ayakta birinciliği saniye farkıyla Foncia’ya kaptıran Spindrift Racing bu kez amacına ulaştı ve finişe ilk ulaşan tekne oldu. Böylece Yann Guichard dümenciliğindeki takım genel sıralamada en yükseğe yerleşti.

MOD 70 European Tour’un ikinci ayağı Dublin’in Dun Laoghaire Limanı’nda yapılan koyiçi yarışlarının ardından 9 Eylül Pazar günü start aldı. Pruvalarını bu kez güneye çeviren beş trimaranın hedefinde bu kez Portekiz’in Cascais kenti vardı.

Sidney Gavignet dümenciliğindeki Musandam yarışa şanssızlıkla başladı. Çünkü Dun Laoghaire’deki liman içi yarışta daggerboard’ları kırılmıştı. Ancak takım açık deniz yarışının startına hasar giderilmiş ve moraller düzelmiş olarak çıktı. Takımdan İngiliz Brian Thompson etabın ilginç olacağını söylüyordu. “Koşullar oldukça heyecanlı olacak. Sert rüzgarlar ve büyük dalgalar. Portekiz’e doğru ise rüzgar çok düşecek ve muhtemelen çok sinir bozucu olacak.”


Nitekim Brian Thompson yanılmadı. Ancak önce yarışın devamına bakalım...

Filo ilk önce İrlanda Denizi’nin soğuk ve sert havasına karşı zorlu bir mücadele verdi. 28kt havada, oldukça yakın yarışan filonun önünde Spindrift Racing vardı. Filo 10 Eylül Pazartesi sabahı saat 07:00 civarı Fastnet Kayalıkları’nı döndü. İlk dönen Spindrift’i Musandam ve Foncia izliyordu. Lideri takip eden  iki takım neredeyse borda bordaya seyrediyordu. İki takımdan 11 mil öndeki Spindrift  ekibinin ise keyfi yerineydi. Takımdan Yann Elies raporlarında şunları yazıyordu: “Henüz bizi geçen yok. Halen 60 dereceyle gidiyoruz ve öğle ortalarında rüzgarın kuzeybatıya dönmesi bekleniyor. Bu durumda gennaker’ımızı basıp hızımızı artırabiliriz. Deniz sakinledi, rüzgar da düştü.”


Ancak aynı gece Spindrift ve Foncia’yı bir takım talihsizlikler bekliyordu. Spindrift Racing’in ana yelkeninde meydana gelen problem nedeniyle başüstü adamı direğe tırmanarak sorunu gidermek zorunda kaldı. Foncia’nın da dümen palasında sorun vardı, tamir edilmesi gerekiyordu. Dolayısıyla her iki takım da yavaşlamak zorunda kaldı. Bu durum Musandam’a yaradı. Starttan 200 mil sonra Spindrift ve Foncia’nın yavaşlamasını fırsat bilen Sidney Gavignet dümenciliğindeki Musandam, Spindrift’in 1.2 mil önüne geçti. Ekip çok heyecanlıydı ancak kutlama yapmak için henüz çok erkendi. Ekipten Brian Thompson şöyle diyordu: “Şu an sadece hızlı gitmeye ve hata yapmamaya konsantre olmuş durumdayız. Ama çok heyecanlı ve mutlu olduğumuzu söylemezsek yalan olur.” 


O sırada Musandam filonun en hızlı teknesiydi ancak son saatlerde her şey değişebilirdi. Nitekim öyle oldu. Yarışın son etabı Biskay Denizi’ne geldiklerinde Spindrift Racing yeniden liderliği ele geçirdi. Tekneler yine birbirine çok yakındı. Kuzeyli rüzgarlar oturduğundan beş trimaran mümkün olduğunca hızlı bir şekilde güneye doğru ilerliyordu. Ancak ilk ayakta olduğu gibi bu etapta da olan oldu ve finişe sadece birkaç mil kala rüzgar aniden düştü, filo aniden durma noktasına geldi. “Teknemizin hızı sadece saniyeler içinde 30kt’tan 2kt’a düştü, inanılır gibi değildi.” Spindrift’in dümencisi Yann Guichard durumu bu sözlerle anlatıyordu. Tekneler bu kadar yakın olup da rüzgar da bitince sırada sinir savaşları vardı. Farklı taktikler deneyen, defalarca tramolalar atan beş trimarandan Spindrift Racing starta ilk ulaşan takım oldu. Spindrift’ten yaklaşık bir saat sonra Foncia, ondan sadece birkaç saniye sonra da Musandam yarışı tamamladı. Böylece genel sıralamada Spindrift Racing birinci olurken, Foncia ikinci, Groupe Edmond de Rothschild da üçüncü sırada yer aldı.

Avrupa Turu’nun bir sonraki ayağı 17-18 Eylül’de yapılacak Portekiz yarışı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder