ORMA 60’lardan ilham alınarak sadece üç yıl önce tasarlanan ancak özellikle çokgövdeli uzmanları tarafından büyük ilgi gören maksi trimaranlar MOD 70’lerin geçtiğimiz aylarda yaptığı ilk okyanus yarışının ardından Avrupa turu başladı. Yarışın ilk ayağı deyim yerindeyse “kalpleri durduracak” türdendi.
Avrupa Turu’nun ilk ayağı 2 Eylül’de Almanya’nın Kiel kentinde start aldı. Start hattında beş takım vardı: Michel Desjoyeaux’lu Foncia, Yann Guichard’lı Spindrift Racing (kendisi okyanus aşırı yarış KRYS Ocean Race’in birincisiydi), Sebastien Josse’li Groupe Edmond de Rothschild, Sidney Gavignet’li Musandam ve Steve Ravussin’li Race for Water.
Beş takım ilk 24 saatte İngiliz Kanalı’na ulaştıklarında 1.238 deniz millik rotanın 450 milini tamamlamışlardı. İlk gece takımlar için çok zor geçti çünkü hava çok sertti. 32-34kt rüzgarda mücadele eden takımlardan Musandam’ın dümencisi Sidney Gavignet bu zorlu geceyi şu sözlerle anlatıyordu: “üç metrelik dalgalar vardı. Özellikle Skagerrak Geçidi çok zorladı. Denizin üstünde zıplayıp hızla geri düşüyorduk. Çok ıslak ve soğuk bir geceydi.”
İlk gece çok sert geçiyordu ancak raporlar, ilerleyen saatler için hiç de iç açıcı şeyler söylemiyordu. Raporlara göre ilerleyen saatlerde rüzgar 2-3kt’lara kadar düşecekti. Yarışta Spindrift öndeydi. İkinci gün hemen arkasındaki Foncia’yla arasını beş mil daha açmıştı. 14 mil geride de Groupe Edmond de Rothschild vardı. Ancak pazartesi günü öğle saatlerinde tam da hava raporlarının söylediği gibi rüzgar düştü ve filo da yavaşladı. Bu arada takımlar gemi yoluna girmiş, bir yandan da rüzgar türbinleri ve petrol platformlarının arasından ilerlemeye çalışıyordu. Dublin’e varış günü olarak çarşamba akşamı ya da perşembe sabahı olarak görülüyordu ama daha da sinir bozucu bir hava bekliyordu filoyu. Sabırlar sınanacaktı.
Sırada dünyanın en yoğun gemi trafiğine sahip geçidi Dover vardı. Bu arada rüzgar daha da hafifledi. Spindrift liderliğini sürdürüyordu. Hemen arkasındaki Foncia’dan sadece 7 mil öndeydi. Bu arada dördüncü sıradaki Race for Water elektroniklerindeki problemlerinden muzdaripti. Bu yüzden hava durumuyla ilgili iyi bir şekilde bilgi alamıyordu.
Filo İrlanda’nın kuzey kıyılarına ulaştığında rüzgar artık neredeyse ölmüştü. Spindrift her ne kadar liderliğini sürdürse de Foncia’yla arasındaki mesafe 5 milden aşağı düşmüştü. Ortamın daha da gerginleşeceğinin Yann Guichard da farkındaydı. “Görünüşe göre finiş biraz karmaşık olacak, yani oraya ulaştığımızda her şey olabilir. Lideriz, ancak durumumuz çok da sağlam değil.”
3,5 günün sonunda filo, Dublin’e ulaşmak için son millerini kat etmeye çalışırken rüzgar 2kt’lardaydı. Sinirler iyice gerilmişti çünkü finişe 15 mil kala Foncia, lider Spindrift’e yetişmişti. İki tekne neredeyse olmayan ve kararsız rüzgarda tam anlamıyla taktik savaşı veriyordu. Nitekim finiş çok kanlı oldu. Yarış boyunca liderliğini koruyan Spindrift, birinciliği sadece 31 saniyeyle Foncia’ya kaptırdı. Aralarında sadece 500 metre vardı. Desjoyeaux, Avrupa Turu’nun ilk ayağını 23 saat 19 dakika ve 9 saniyede tamamladı.
MOD 70’lerin Avrupa Turu’nun ikinci ayağı 9 Eylül’de start alacak. Trimaranların hedefinde bu kez Portekiz’in Cascais Limanı olacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder