13 Şubat 2013 Çarşamba

Volvo Ocean Race’i bir de onlardan dinleyin

 
Groupama'nın medyacısı Yann Riou

Geçtiğimiz günlerde bir iş ilanı gözümüze çarpmıştı. Hayatının macerasını yaşamak isteyen yelkenciler, medyacı olarak Volvo Ocean Race’e başvurmaya davet ediliyordu. İş ilanını buradan da paylaşmıştım.


Volvo Ocean Race’te yarışmak her yelkencinin hayali. Bu ilan da hiç kuşkusuz birçok yelkenciyi bir kez daha bu hayallere sürükledi. Ben de Naviga’ya, bu hayali kuranlar için bir önceki yarışın iki medyacısı Abu Dhabi Ocean Racing’den Nick Dana ve Team Telefonica’dan Diego Fructuoso’ya deneyimlerini sordum, onlar da anlattılar. Röportajlardan küçük bir bölüm burada, tamamı Naviga’nın şubat sayısında.  


Nick Dana/Abu Dhabi Ocean Racing

ABD’nin gözde açık deniz yelken yarışçılarından biri. 26 yaşındaki Dana, yelkene dokuz yaşındayken Newport’ta başladı. Gazeteciliğe ise Volvo Ocean Race’teki medyacı göreviyle adım attı. 

·       Yarıştan önce Abu Dhabi takımının antrenman teknesinde kaptandım. Medyacı arandığını duyduğumda göreve ben talip oldum. Benden çok daha iyi adaylar vardı ancak takım benim yanımda kendini rahat hissettiği için şanslı kişi ben oldum.

·       Başta kendimi daha çok yarışçılardan biri gibi görüyordum ama bir süre sonra bunun ne kadar yanlış olduğunu  fark ettim ve takımın da desteğiyle hemen kendimi toparladım.

·       Bir Volvo Ocean Race takımında medyacıysanız ekiple ilişkilerinizi çok iyi tutmak zorundasınız. Göreviniz güzel hikayeler, görüntüler çıkarmak ve bunun için ekiple aranızda çok iyi bir uyum olması gerekiyor. Kamera karşısında hepsi kendini çok rahat hissetmeli.

·       Bana göre bu iş için hem yelkencilik hem de gazetecilik deneyimi önemli. Çok başarılı bir gazeteci olabilirsiniz ama teknedeki hayatla ilgili bir fikriniz yoksa istediğiniz kadar iyi olun, ya yaralanırsınız ya da ekip sizden nefret eder. Diğer yandan iyi bir yelkenci ancak kötü bir gazeteciyseniz sponsor ve takım istenilen verimi elde edemez.

·       Merak edilen bir konu da yarışçılar kazanma derdindeyken benim sürekli kayıt yapmamın sinir bozucu olup olmadığı. Bizde böyle bir sorun olmadı. Bu bence tamamen kurduğumuz güven ilişkisine bağlı. Eğer aradaki güveni kaybetseydim içerikler de başarısız olurdu.


Diego Fructuoso/Team Telefonica

Üniversite eğitimini İş İdaresi üzerine yapan 32 yaşındaki Diego Fructuoso, olimpik bir yelkenci. Yelkene yedi yaşında başladı, altı yıl boyunca Finn ve Star sınıflarında yarıştı. Büyük teknelere geçtiğinde MedCup’ta İspanyol TP52’ler Caixagalicia ve Balearia’da mücadele etti. VO70’teki ilk sınavını ise Round Britain and Ireland Race’te, Telefonica Blue teknesiyle verdi.

·       Yarışa medyacı olarak girmem, takımı oluşturan Iker Martinez sayesinde oldu. Iker’le birbirimizi yıllardır tanıyoruz. Benim ekiple uyum sağlayacağımı ve görev için çok uygun olduğumu biliyordu. Beni çağırdı, görevi teklif etti, ben de tabii üzerine atladım. Bu yüzden ona minnettarım.

·       Bir Volvo Ocean Race medyacısı denizi, tekneyi ve yelken yarışçılığını çok iyi bilmeli. Aynı zamanda fotoğraf ve film çekmeyi, montajlamayı, hikaye yazmayı becerebilmeli. Tüm bu özelliklerin bir arada olduğu insanların bulunması hiç kolay değil.

·       Bence bir Volvo Ocean Race’te medyacı olmak için yelken yarışçılığı konusunda deneyimli olmak daha önemli. Çünkü medyacılığın gerektirdiği işleri öğrenebiliyorsunuz ancak diğerine alışmak yıllar alıyor ve daha zor.

·       En zorlandığım kısımlardan biri her gün haber yaratmak oldu. Ama bunun yarışçılarla bir ilgisi yoktu. Onlar bana yardım etmek için ellerinden gelenin en iyisini yaptılar. Aslında problem çoğu zaman onların yorgun olmasıydı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder