22 Şubat 2013 Cuma

Vendee Globe sona erdi



2012-2013 Vendee Globe, birkaç saat önce İtalyan skipper Alessandro Di Benedetto’nun teknesi Team Plastique ile finiş hattını geçmesiyle sona erdi. Yarışı 104 günde tamamlayan İtalyan skipper, birinci François Gabart’tan 26 gün sonra finişe ulaştı. Bu süre, Vendee Globe tarihinde birinci ve sonuncu arasındaki en kısa süre oldu aynı zamanda. Benedetto yarışı tamamlamayı başaran 11’inci ve sonuncu yelkenci oldu.

Alessandro Di Benedetto finiş verdikten sonra yaptığı konuşmada şunları söyledi:

“Yarışın en zor anlarını dün yaşadım. Biskay Körfezi tipik özelliğini yine gösterdi ve bana çok zor anlar yaşattı. En büyük korkum son dakikada teknede bir hasar meydana gelmesiydi. Yarış süresince teknemi hiç zorlamadım, kapasitesini tam anlamıyla kullanmadım. Çünkü benim için önemli olan bu yarışı tamamlamaktı. Yarışın en düşük bütçeye sahip yelkencilerinden biri olmama rağmen finişe ulaşmayı başardığım için çok mutluyum. Vendee Globe yarıştan öte bir şey. Hava durumu analizinden teknik konulara birçok şey öğrendim. Yarıştan önce bunları yapabileceğimi düşünemezdim.”

Böylece 20 yarışçıyla 10 Kasım 2012’de start alan 7. Vendee Globe’da 11 yelkenci finişe ulaşmış oldu. Bir sonraki yarış 2016’da yapılacak,

7. Vendee Globe’un derece sıralaması şöyle:

1- François Gabart/Macif/78 gün
2- Armel Le Cleac´h/Banque Populaire/78 gün
3- Alex Thomson/Hugo Boss /80 gün
4- Jean-Pierre Dick/Virbac-Paprec 3/86 gün
5- Jean Le Cam/SynerCiel /88 gün
6- Mike Golding/Gamesa )/88 gün
7- Dominique Wavre/Mirabaud/90 gün
8- Arnaud Boissieres/Akena Verandas/91 gün
9- Bertrand De Broc/Votre Nom autour du Monde avec EDM Projets/92 gün
10- Tanguy De Lamotte/Initiatives-coeur/98 gün
11- Alessandro Di Benedetto/Team Plastique/104 gün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder