17 Mayıs 2012 Perşembe

Volvo Ocean Race’in bir de bu yüzü var




Volvo Ocean Race... Gelişmiş teknolojiyle donatılmış altı VOR70'in doğayla mücadelesi. Biz Volvo Ocean Race’in bu kısmını takip edenleriz. Ancak altı kıta, 10 ülke dolaşan; perde arkasında binlerce çalışanın bulunduğu bu dev organizasyon aynı zamanda belki de tüm zamanların en büyük halkla ilişkiler organizasyonu. Görevli yüzlerce kişi her gün izleyicilere yarıştaki gelişmeleri aktarmak için gece gündüz çalışıyor, altı teknedeki gelişmeleri bizlere ulaştırıyor. Yani Volvo Ocean Race’in bir de bu yüzü var. 29 Ekim’de start alan yarışın medya geri dönüş raporu açıklandı. Rakamlar, henüz tamamlanmayan 2011-2012 yarışının bir öncekini çoktan aştığını  gösteriyor. Rapordan ilginç anekdotlar aşağıda.

·       Yarışın tüm dünyada televizyon kanallarındaki görünme oranı bir önceki yarışa (2008-2009) göre yüzde 90 arttı.
·       19 Şubat’tan bu yana 880 milyon kişi 1.200 saat Volvo Ocean Race haberlerini televizyondan izledi. İzleyenlerin büyük çoğunluğunu, ilk kez Volvo Ocean Race'te yer almalarından olsa gerek Çinliler oluşturdu. İzlenen görüntüler ağırlıklı olarak ekipteki medyacıların gönderdiğiydi. Bir önceki yarışta izleyici sayısı ise 459 milyondu.
·       TV kanallarında yarışa en çok yer veren ülke İspanya oldu. Onu ABD ve Çin izledi.
·       Yazılı basında Volvo Ocean Race haberlerini okuyanların sayısı yine bir öncekine göre yüzde 45 arttı.
·       Yarışın resmi internet sitesini bugüne kadar 35 milyon kişi ziyaret etti. Sayfa görünümü 110 milyona ulaştı.
·       Facebook’taki hayran sayısı 18 Mart’tan bu yana 111 bine ulaştı. Bu da Volvo Ocean Race’i bu platformdaki en büyük yelken organizasyonu haline getirdi.

Volvo Ocean Race CEO’su Knut Frostad, medyada görünümü artırmanın stratejilerinin önemli bir bölümünü oluşturduğunu söylüyor. Özellikle online mecralardaki artıştan çok mutlu olduklarını söyleyen Frostad şöyle devam etti:

“Yarış organizatörlerinin bir amacı da durak kentlerdeki yarış köylerine olan ziyaretçi sayısını artırmaktı. İlk dört durak kent; Alicante, Cape Town, Abu Dhabi ve Sanya’yı 1.3 milyon kişi ziyaret etti. Artık insanların yarış köyünde daha fazla vakit geçirdiğini görmek mutluluk verici. Finişe daha uzun bir yolumuz var. Bu rakamları daha da artırmakta kararlıyız.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder