America’s Cup World Series (ACWS) 2012’nin ikinci ayağı önümüzdeki
hafta Venedik’te start alıyor. Napoli’de yapılan ilk ayağın galibi Chris Draper
skipper’lığındaki İtalyan Luna Rossa olmuştu. 15-20 Mayıs arasında yapılacak
yarışlarda henüz ilk ACWS deneyimini yaşayan Draper’ın karşısına kurt bir isim
çıkacak. Napoli’de Yann Guichard’ın dümenciliğini üstlendiği Fransız Energy Team’de görevi bu kez Loick Peyron alacak. Bu, bir
anlamda Peyron’un America’s Cup’a geri dönüşü olarak adlandırılıyor. Peyron, bir
önceki America’s Cup’ta, Alinghi’de yarışmıştı. Takımın sitesinde Fransız yelkenciyle
Venedik ayağı öncesi küçük bir röportaj yayınlandı, ben de sizlere aktarıyorum…
Energy
Team, Venedik’te nasıl yarışacak?
Ben dümende olacağım. Yann da startta fikirleriyle yanımızda
olacak. Aslında Napoli’de ne yaptıysak aynısı olacak. Sadece görevler değişti.
Bu zaten planladığımız bir şeydi. Çünkü Yann’ın bir MOD 70 programı var. Benim
için ise yeniden bir AC45’in dümenine geçmek çok önemli.
Venedik’te
neler göreceğimiz hakkında bir fikrin var mı?
Luna Rossa, beklendiğinden de güçlü bir takım olarak çıkış yaptı
Napoli’de. Yine aynı şekilde yarışacağını düşünüyorum. Skipper’ları Chris
Draper geçtiğimiz yılki seride Kore takımının dümenindeydi. Ayrıca İtalyan
takım iki teknede antrenman yapıyor. Seriye bizden sonra girmiş olmalarına
rağmen daha fazla idmanlılar. Genç yarışçılar artık kendini daha çok gösteriyor
seride. Chris Draper 49er sınıfından genç bir yelkenci. Ya da Nathan Outteridge’e
bakın. O da 49’er ve Moth sınıfından geldi ve oldukça genç. Ancak buna rağmen performansları
çok iyi. Tüm bunlar gençlerin seride devrim yaptığını gösteriyor. Kupada
jenerasyon değişimi var. Ancak ben bu durumdan memnunum. Tüm bunlar mücadeleyi
daha da heyecanlı hale getiriyor. Sonuç olarak kupa deneyimlilerin rezervinde
değil.
Venedik
parkuru hakkında ne düşünüyorsun?
Burada her şey olabilir. Açıkçası parkurla ilgili çok az bilgim
var. Daha önce Extreme Sailing Series’de Oman Sail’le yarışmıştım. Ama şunu
söyleyebilirim ki bu sular çok aldatıcı ve ustalık istiyor. Birçok farklı
parametre ve lokal etken var. Dolayısıyla tüm fırsatları ustalıkla
değerlendirmek zorundasın. Rüzgarlar da burada genellikle oldukça hafif,
dolayısıyla kanatlarla oynamamız gerekecek. Diğer yandan X40’ta bu parkur
oldukça küçüktü, AC45’te daha da küçük olacak. Fakat benim şikayetim yok. Bu
tür yarışları çok seviyorum. Bence muhteşem bir deneyim olacak.
Energy
Team podyuma çıkmayı umuyor olmalı…
Evet, tabii ki. Bu bizim her zaman amacımız. Napoli ayağı gösterdi
ki sonuçlar birbirine çok yakın ve dolayısıyla standartlar da git gide
yükseliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder