6 Şubat 2014 Perşembe

35. America’s Cup’ta tekneler küçülüyor


 35. America’s Cup’ın kuralları yazılmaya devam ediyor. Bu süreçte gelen haberlerde teknenin tipiyle ilgili bilgiler de belirmeye başladı. Yeni tekneleri tasarlayan ekibin başında bir önceki kupada olduğu gibi Melvin& Morelli tasarım ofisi var. Gelen bilgilere göre kuralları yazan ve takımların ortak kararı 60-65 feet arası yine ‘foiling’ (uçan), kanat yelkenli katamaranlarla yarışların yapılması. ‘Kısmen’ one design olacak gibi görünen bu katamaranların hem üretim aşamasında hem de ekip sayısının azaltılması sayesinde maliyetleri aşağı çekeceği öngörülüyor. Yachting World’e konuşan Oracle Team USA’in genel müdürü Russel Coutts, yeni katamaranlarda yedi ya da sekiz yelkencinin görev yapacağını söyledi. 11 yelkencinin yarıştığı AC72’leri ise sadece suya indirmek için 30-40 kişi çalışıyordu.

Yeni kurallar yazılırken maliyetlerin düşürülmesinin yanı sıra yarışçıların güvenliği de göz önünde bulunduruluyor. Son kupada Artemis ekibinden Andrew Simpson’ın kaza sonucu hayatını kaybetmesinden sonra alınan derslerin yeni kuralları ciddi anlamda etkileyeceği belirtiliyor. Kuralların yazılmasının mart ayında tamamlanması bekleniyor.

Yeni kuralların yazımına devam ettiklerini söyleyen Pete Melvin, America’s Cup’ın her zaman teknolojide son noktaya ulaşan teknelerle yarışmayı hedeflediğini belirterek şöyle devam etti: “Bu amacımızdan yine sapmayacağız ancak bu kez bir önemli amacımız da masrafları azaltmak. Bazı bölümler var ki çok daha fazla yenilik uygulayabilirsiniz. Ancak bazı bölümler de var ki yine yeniliğe açık ancak performansı pek de etkilemez. İşte bu bölümlerde one design’a gidilmesi mantıklı olabilir”

Ben Ainslie
Bu arada Londra’da katıldığı bir etkinlikte SportsPro’ya konuşan Ben Ainslie, 35. Kupa’ya katılması planlanan İngiliz takımı için önemli bilgiler verdi. Ainslie, yarışa katılma olasılıklarının gittikçe arttığını, parayı yavaş yavaş topladıklarını, hatta tasarımcı ve yarışçı arayışında olduklarını söyledi.  Ainslie’nin yaptığı açıklamaya göre takım şu ana kadar 35 milyon pound’un sözünü aldı ancak bu paranın teslim alınması tekne modelleri, teknik detaylar ve yarış kuralları açıklanana kadar beklemeye alındı. 15 milyon pound hali hazırda talep edildi. Ancak bunlara ek olarak 50 milyon pound’un daha gerektiği belirtiliyor ki toplamda 100 milyon pound ediyor ve bu da 160 milyon dolara geldiğinden Vsail editörü Pierre Orphanidis, daha ucuz bir America’s Cup’la bu durumun bağdaşmadığına dikkat çekiyor.

Paradan bahsetmişken Oracle Team USA, geçen hafta önce önce taktisyen Tom Slingsby’le sonra da skipper James Spithill’e ikinci kez sözleşmeyi imzaladı. Spithill’le imza sürecinin uzaması Avustralyalı skipper’ın takımda devam edip etmeyeceği sorularını akla getirmişti ama anlaşma birkaç gün önce yapıldı. Sözleşmeyi imzaladığında da Spithill şu ‘duygusal’ açıklamayı yaptı: “Çok iyi teklifler aldım ama en sonunda şunu düşündüm, Russell ve Larry olmasaydı bu noktaya gelemezdim.”

Lanai Adası
Bu arada bir tartışma da 35. Kupa’nın yapılacağı yer konusunda. Basında yer alan haberlere göre Larry Ellison, bir önceki yarışın yapıldığı San Fransisco’yla görüşmelerin pek de yolunda gitmediğini söylüyor. San Fransisco’ya alternatifler ise San Diego ve Hawaii. San Diego 1988, 1992 ve 1995’teki kupalara evsahipliği yapmıştı. Hawaii’nin gündeme gelmesi ise Larry Ellison ile eyalet başkanı Neil Abercrombie’nin arasının çok iyi olması. Ellison geçen yıl da Hawaii’e ait Lanai Adası’nın yüzde 98’ini satın almıştı. Ancak hala kesinleşmiş bir şey yok.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder