15 Ağustos 2013 Perşembe

MiniTransat 2013’e zorunlu veda



“Üzerinden zaman geçtikçe yaşananların daha iyi kavranıp sindirilebildiği gerçekmiş. Kazadan tek parça çıkmamın ne kadar büyük bir şans olduğunu sonradan idrak ettim. Haftalar sonra sahneler film şeridi gibi gözlerimin önünden geçerken olay anında vücudumu basan adrenalin yüzünden fark etmediğim korkuları bile derinden hissettim.”

Tolga Pamir’in haziran ayında Trofe Map yarışı esnasında geçirdiği korkunç kaza hala akıllardan çıkmadı. Bir gün önce Fransız bir yelkencinin hayatını kaybettiği bölgede meydana gelen kazada teknesi paramparça olan Tolga’nın hiç yara almadan kurtulması aslında gerçek bir mucizeydi. Olayın sıcaklığıyla yaşadıklarının ciddiyetini tam olarak fark edemediğini itiraf eden Tolga Pamir, Naviga’nın ağustos sayısında yer alan yazısını da işte bu cümlelerle başlıyor.


Tüm bu mücadele uzun zamandır uğruna savaştığı Mini Transat 2013 yarışı içindi. Ancak Tolga bu yazısında bu savaştan çekilmek zorunda kaldığını duyuruyor. büyük mücadeleye veda ettiğini, daha doğrusu veda etmek zorunda kaldığını da duyurdu. Sebebi ise özetle şöyle:

“Kazadan bir hafta sonra Mini Fastnet Yarışı başlıyordu. Hemen sınıf sitesinde kiralık ve satılık teknelerin sahipleriyle görüşmelere başladım. Kaya ile aynı 504 no’lu Pogo 2 müsait ve sahibi de masaya oturmaya hazırdı. Hatta telefonda anlaştık bile. Sınıf kuralları gereği tekne ve kaptanın 1.000 deniz milli yapması gerekiyor. Önümde 600 deniz millik Mini Fastnet ve 500 deniz millik Transgascogne yarışları bulunuyor. Yani oyunda kalmak ve MiniTransat’a katılmak için hâlâ fırsat var. Ancak pazartesi akşamı 504’ün sahibi olumsuz cevabını eşim aracılığıyla iletti. Hemen alternatif bir tekne arayışına başladım. Satılık prototipler, seriler etrafımda akbaba gibi dönüyordu sanki. Hepsinin teker teker geçmişini bildiğim için eksikler konusunda ne yapabileceğimi hızlı bir şekilde ortaya koyuyordum. Başka bir Pogo 2’de karar kıldım. Tekneyi çarşamba günü almaya gidebilecektim. Neredeyse yarışa hazır gibiydi. Ancak perşembe olduğunda; deplasman, kontroller ve hazırlıkları tamamlamanın imkansız olduğunu gördüm ve Mini Fastnet’ten çekildim.”


Defteri kapatmanın çok zor olduğunu söylüyor Pamir ancak bunun bir yenilgi değil açık deniz yarışçılığının bir parçası olduğunu da kabul ediyor. Bu hayalden vazgeçmek zorunda kalan birçok yelkenci de bunun kanıtı. Tolga Pamir, MiniTransat 2013’ten vazgeçti ama açık denizlerden değil. Yoluna devam edeceğini söyleyen Pamir yazısını şöyle tamamlıyor:

“Kısacası elveda MiniTransat. Bu kararımı buradaki birçok denizcinin takdirle karşıladığını ve cesaret vermeye devam ettiğini söyleyebilirim. Bir burukluk kalsa da 2011 yılında bu acayip macerayı gerçekleştirebilmiş olmam kimi zaman kişisel avunma kaynağım. Ancak açık denizden vazgeçmiş değilim. Sırada ne var diyorsanız, şimdilik işime konsantre olmak. Zamanla taşlar yerine oturacak. Denizi hep bir heykeltraşa benzetiyorum. Kayaları binlerce yıldır döven, şekillendiren okyanus sularının yeni eserlerini önümüzdeki süreçte birlikte göreceğiz...”


Yazının tamamını Naviga’nın ağustos sayısında okuyabilirsiniz.

Fotoğraflar: Gildas Hemon-KERYS

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder