2 Haziran 2014 Pazartesi

Berk Arat, Team Alvimedica’yla Atlantik’te

Fotoğraf: Gilles Martin-Raget
Volvo Ocean Race tarihinin en genç ekibi Team Alvimedica, ilk Atlantik geçişini yapmak üzere Cuma günü Lizbon’dan Newport’a doğru okyanusa açıldı. Üstelik bu kez yanlarına ikinci Türk yelkenci aday Berk Arat’ı da alarak.

İlk olarak Lizbon’daki denemelerinde Kıvanç Sevinç’i ekibe davet eden Team Alvimedica, bu kez Türkiye’de VO70 Black Betty ve öncesinde Keyif 60’ta yarışan Berk Arat’ı denemeler için davet etti. 29 yaşındaki Berk Arat, yola çıkmadan önce Naviga’ya kendini şöyle anlattı:

“Uluslararası mutfak ekipmanı firmasının pazarlama biriminin başındayken içerisinde deniz ve yelkenin olacağı bir hayat kurmak için iki ay önce istifa ettim. Çocukluğumdan beri yelken yapıyorum ama optimistle başlamadım. O zamanlar 7 metrelik, benim boyutlarıma göre adeta 70 metrelik bir Canada CC yelkenlim vardı. Her şeyi onun üzerinde öğrendim. Sonra yatlarda yarışmaya başladım, Bodrum ve İstanbul’daki yarışlarda dümencilikten başüstüne kadar birçok pozisyonda yarıştım. IRC 2 sınıfında yarışan Keyif 60’ın başüstüyken, bir VO70 olan Black Betty’ye, yine başüstü göreviyle tayin oldum. 70 feet’lik, hatayı kesinlikle affetmeyen bu dev yarış makinasına alışmak için ekip olarak aylardır düzenli antrenman yapıyoruz.

Berk Arat
Aslında her şey çok hızlı gelişti. 2014 Mart ayında bir e-posta göndermiştim. Sonrasında takım yetkilileri Charlie Enright ve Mark Towill ile yazışmalarımız başladı ve macera benim için start aldı. Deneme için bile olsa Volvo Ocean Race’in ve teknelerin bir parçası olmak beni çok heyecanlandırıyor. Özellikle Team Alvimedica’nın bir Türk firması olması benim için çok önemli ve gurur verici. Cem Bozkurt’a bu girişimi için teşekkürler. Çok zor bir süreç olacağının farkındayım. Yelken ciddi bir takım mücadelesi olduğu için görevimi en iyi şekilde yapıp, benim yüzümden takımımın herhangi bir aksaklık yaşamamasını sağlayacağım.”

Berk’in Team Alvimedica’yla Atlantik geçişi macerasını Naviga için kaleme alacağını da buradan belirteyim.

Bu arada Team Alvimedica, yarış tarihinde ilk kez ‘mentorlu programı’nı başlattı. Bu program kapsamında ekip, yelken yarışçılığının en başarılı isimleriyle bir araya gelerek onların deneyimlerinden yararlanacak.


Takım hatırlarsanız ilk olarak geçen haftalarda Paul Cayard’la bir araya gelmişti. Ekiple beş günlük yoğun bir eğitim programı yapan 54 yaşındaki Paul Cayard ekibin yelkene başladığı ilk yıllardaki kendi halini hatırlattığını söyledi ve “Öğrenebilecekleri her şeyi öğrenmeye açıklar. 1997-98’de EF Language teknesi üzerinde kazandığımız birinciliğin sırrı, yenilikçi ve farklı taktiklere açık olan esnek yapımız idi. Şimdi Team Alvimedica da aynı yolu izliyor.”

Takımın sıradaki mentoru ise Volvo Ocean Race’e (öncesindeki Whitbread Round The World ile birlikte) tam altı kez katılan ve üçünde de birinciliği elde eden takımda yarışan Stu Bannatyne. Yeni Zelandalı Yelkenci ekibe Atlantik geçişinde eşlik edecek.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder