26 Mayıs 2014 Pazartesi

İmkansızı başaran Dick ödüllendirildi


İmkansızı başararak, Vende Globe’u salmasız halde, üstelik dördüncü olarak tamamlayan Jean Pierre Dick, bu başarısından ötürü  Cruising Club of America tarafından verilen Rod Stephens Ödülü’ne layık görüldü. Daha önce Eric Tabarly, Alain J. Gerbaul ve Bernad Moitessier’nin aldığı bu ödül, denizcinin ya da teknenin hangi ülkeden olduğuna bakılmadan sadece ‘üstün denizcilik yeteneği’nden ötürü veriliyor.

Hatırlarsanız Jean Pierre Dick, Vendee Globe’da yarışın sonuna yaklaşırken teknesinin salması düşmüştü. Ancak yarıştan çekilmeyen Dick, inanılmaz bir başarı göstererek alabora olmadan son 2.643 mili salmasız halde tamamlamış ve dördüncü olmuştu. Dick canlı bağlandığı Vendee Globe TV’ye bunu nasıl başardığını şöyle anlatmıştı:

“Salmasız bir tekneyle yelken yapmak tabii ki hiç kolay değil. Salmam düşünce teknemin tasarımcılarıyla konuştum, onlar da bazı hesaplamalar yaparak bundan sonra nasıl hareket etmem gerektiği konusunda bana bilgi verdiler. Durum böyle olunca teknedeki tüm çalışma sistemimi de değiştirdim. Büyük yelken kullanamıyorum çünkü eğer bir sıkışma meydana gelirse teknem anında alabora olur. Alabora olmamı engelleyen en önemli unsur ise teknemin balastları. Dolu balastlar sayesinde tekne dengeli bir şekilde seyrine devam edebiliyor. Salmam olsa çok daha hızlı giderdim ama dereceye girmek artık pek de kafama taktığım bir konu değil. Eğer böyle devam edebilirsem finişi görürüm.”


Dick, ödülü alırken yaptığı konuşmada ise “Azmin, denizde sorunların üstesinden gelmek için en önemli unsurlardan biri olduğunu” belirtti ve şöyle devam etti:

“Başıma gelen bu olay bana Fransız skipper Bruno Trouble’nin başarısını hatırlattı. Kendisi bir keresinde, çok sert esen rüzgarda yarışırken bütün gece demirde seyir yaparak geçirmiş ve birinci olmuştu. Ben de salmam düşünce İspanya’ya demirlediğimde aklıma ilk bu olay geldi ve hemen Bruno’yu arayarak, o ne yaptıysa aynısını yapmayı denedim.”



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder