Gürhan Tüker, ya da nam-ı diğer Kör Lee’nin yeni Korza’sı
dün nihayet tuzlu suyla buluştu. Atabay Marina’da suya indirilen Korza için
küçük bir temsili tören düzenlendi. Gürhan Tüker, adet gereği “tehlikelerden ve
kazalardan korumak” amacıyla yeni Korza’nın salmasında bir şişe şampanya
patlattı. Ardından tekne suya indi ve IRC ölçümleri yapıldı.
Tekneyle ilgili son bilgileri Can Ergün’den alıyoruz: “Korza
suya indi, tüm denge hesapları, baş kıç trimi, deplasman aynı hesaplandığı gibi
gözüküyor. Bir günlük antrenmanın ardından cuma günü yarışa giriyoruz.
Yelkenler bir yandan Doyle tarafından düzeltiliyor, ekip hala teknede
rötuşları, yatakların montajı gibi işleri tamamlıyor. Hazır olanlar ise güverte
donanımı, direk ve salma yani tekneyi götürecek her şey ufak ayarlar dışında
hazır, motor, pervane ve elektrik sisteminde sıkıntı yok, elektronikler
takıldı.”
Gürhan Tüker’in geçtiğimiz yıla kadar kullandığı Korza, 55ft’lik
boyuyla filonun en büyükleri içerisinde yer alıyordu. 1995 yılında salması
kopan Korza alabora olmuş, sonrasında 12 yıllık bir refitin ardından değişen
içi, güvertesi ve yeni 24 metrelik karbon direğiyle filoda yerini almış ama
yine birçok talihsizlikler yaşamıştı. Sonunda Gürhan Tüker teknesini yeniden
değiştirmeye karar vermişti.
CSC Composites’te 5,5 aylık ve 6500 saatlik geceli
gündüzlü çalışmanın sonunda hedeflendiği gibi Aşağı Yarışı’na
yetiştirilen Korza’nın üretim hikayesini ağustos ayında Naviga’da
okuyabilirsiniz.
kazasız belasız yarış dilerim
YanıtlaSil41 kere maşallah =)))
YanıtlaSil