20 Temmuz 2012 Cuma

Ben Ainslie’yi kim durdurabilir?


Ainslie, olimpiyatların açılışında İngiltere adına meşaleyi taşıyacak.
İtiraf ediyorum bu başlığı Yachting World’den çaldım. Son sayısında görünce kıskandığım bu başlık Ben Ainslie’nin son zamanlardaki durumunu çok iyi özetleyen bir cümle aslında. Çünkü Ainslie’yi durdurmak gerçekten mümkün değil. Bir süre önce blogumda yazmıştım. Ben Ainslie bir hayalini daha gerçekleştirmiş ve önümüzdeki yıl San Fransisco’da yapılacak 34. Kupa’da Oracle’ın teknelerinden birinin dümenine geçmeyi başarmıştı. Duyuruyu bizzat Oracle Racing’in CEO’su Russel Coutts yapmıştı.

Final yarışları öncesi America’s Cup World Series’de yarışacak Ben Ainslie’nin takımı geçtiğimiz günlerde açıklandı. Ekibin, yıllardır Finn’de yarışan Ainslie dışındaki tüm üyeleri AC45 konusunda çok deneyimli isimler. Takım şu isimlerden oluşuyor: Dümenci Ben Ainslie, anayelken trimcisi Simon Daubney, kanat trimcisi Kyle Langford, runner Matt Mitchell, başüstü Simeon Tienpont.

Tienpont, Langford, Mitchell ve Daubney
Doubney’nin daha önce dört kez America’s Cup birinciliği var. 2010 yılında Cowes’da yapılan 1851 Kupası’nda Ainslie ile birlikte yarışmış. Ekibin diğer üyesi Kyle Langford da Ainslie gibi eski dünya şampiyonlarından. Ben Ainslie ile daha önce match race’lerde birçok kez rakip olduklarını söylüyor ve şöyle devam ediyor Langford: “Ben’in tarzı çok agresif ve başarılı. Finn’den AC45’e geçerken de zorluk çekeceğini düşünmüyorum çünkü arada çok da büyük fark yok. Ben, bugüne kadarki başarılarıyla zaten her sınıfta kazanabileceğini gösterdi. ACWS’nin hızına ve formatına da kolayca uyum sağlayacağına eminim.” Tienpont ve Mitchell da geçmişte America’s Cup’ı kazanmış isimler. Her ikisi de seride daha önce Russell Coutts ve Darren Bundock’la yarıştı.

İlk AC45 deneyimini bu sezon yaşayacak olan Ainslie ise şu an tamamen önümüzdeki hafta başlayacak 2012 Londra Olimpiyat Oyunları’na konsantre olmuş durumda. Ülkesini finn sınıfında temsil eden Ainslie, olimpiyatlar bittikten sadece 11 gün sonra ACWS 2012-2013 serisinin ilk yarışı San Fransisco’da yarışacak. Yani Ainslie’nin AC45’lere hazırlanmak için sadece 11 günü olacak. İngiliz yelkenci ACWS’de yarışacağı için çok heyecanlı olduğunu söylüyor. “Takımım gerçekten çok iyi yelkencilerden oluşuyor ve hepsi AC45’te çok deneyimli. Onların deneyimi sayesinde çok hızlı yol alacağımı düşünüyorum.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder