17 Temmuz 2012 Salı

Olimpiyatçılar mücadeleye hazır



2012 Olimpiyat Oyunları’nın başlamasına 10 günden az kaldı. 27 Temmuz-12 Ağustos’ta İngiltere’de  yapılacak olimpiyatlarda Türkiye yelkende bu kez beş sporcusuyla bayrağını dalgalandıracak. Çağla Dönertaş laser radyal, Mustafa Çakır laser standart, Alican Kaynar finn, Deniz ve Ateş Çınar kardeşler de 470 sınıfında dünyanın en iyileriyle mücadele edecek. 

Ekip halen bu büyük mücadele için son hazırlıklarını yapıyor. Yolculuğa saatler kaldı. Çağla, Mustafa ve Alican 19 Temmuz, Deniz ve Ateş de 24 Temmuz’da Londra’ya doğru hareket edecek.

Olimpiyatlarda ülkemizi temsil edecek bu beş sporcuyla geçtiğimiz ay İstanbul Yelken Kulübü’nde bir araya geldik ve çok eğlenceli bir fotoğraf çekimi gerçekleştirdik. Bu arada genç sporcuların yelken kariyerlerinden ilginç anekdotlar da öğrendik. Bazıları burada, devamı Naviga’nın temmuz sayısında. 


 Çağla Dönertaş (21)
-       Yelkene 14 yaşında Marmaris Yelken Kulübü’nde başladım. Altı ay optimist yaptıktan sonra laser 4.7 sınıfına geçtim.
-       Okan Üniversitesi’nde mimarlık okuyorum ancak yelken antrenmanları için iki yıllığına kaydımı dondurdum.
-       Olimpiyatlardan sonra en yakın hedefim 2013’te Mersin’de yapılacak Akdeniz Oyunları’nı kazanmak. Sonra 2016 olimpiyatları için hazırlanacağım.


 Mustafa Çakır (26)
-       İlk başarımı 1998 yılında 12 yaşındayken Karadeniz Grup Şampiyonası’nda kazanmıştım. O sırada çok küçüktüm, neler hissettiğimi hatırlamıyorum.
-       Belli bir uğurum yok ama yarışlardan önce geçmişteki başarılarımı düşünmek beni motive ediyor.
-       Olimpiyatlarda yarışmak çocukluk hayalimdi. Bunu başardığım için çok huzurluyum.


 Alican Kaynar (24)
-       Her gün antrenman yapıyorum, haftada 30 saatin üstünde çalışıyorum.
-       Finn sınıfında 25 ülke yarışacak ve rakiplerimin hepsi gelişmiş ülkeler. Bayrağımızı onlarınkinin yanında dalgalandıracak olmak beni çok heyecanlandırıyor.
-       Vendee Globe küçüklüğümden beri beni en çok etkileyen yarış oldu. Öyle bir yarışın, insanın kendiyle verebileceği en büyük sınav olduğunu düşünüyorum. Günün birinde o yarışta mücadele etmeyi hayal ediyorum.

 Deniz ve Ateş Çınar (28-26)
-       Bu bizim ikinci olimpiyat deneyimimiz. O yüzden bu kez daha hazırlıklı ve iddialıyız.
-       Yıllardır iki kardeş birlikte yarışıyoruz. Yelken kariyerimizdeki en büyük destekçimiz de birbirimiz olduk.
-       Olimpiyatlarda Türkiye’yi temsil ediyor olmamız bu işte en üst seviyeye ulaştığımızı gösteriyor ve kendimize güvenimizi artırıyor.

Fotoğraflar: Buğrahan Şirvancı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder