29 Temmuz 2013 Pazartesi

Alican Kaynar Avrupa 10’uncusu


2012 Londra Olimpiyatları’nda finn sınıfında Türkiye’yi temsil eden Alican Kaynar, Avrupa Finn Şampiyonası’nı 10’unculukla tamamladı. Bu dereceye 103 tekne arasından sıyrılarak ulaşan Kaynar, böylece bu yıl kendisine hedef koyduğu madalya yarışını da gerçekleştirmiş oldu. Alican Kaynar’ı şimdi bekleyen yarış 23-31 Ağustos’ta Valensiya’da yapılacak Finn Gold Cup yani dünya şampiyonası.  

 Şampiyona 22-28 Haziran tarihlerinde Almanya’nın Warnemünde şehrinde yapıldı. Alican Kaynar, sonu 10’unculukla biten bir haftalık macerasını şöyle anlattı:

“İlk gün rüzgar olmadığı için yarış yapamadık. Daha sonraki dört günde hafif orta havada sekiz yarış yaptık ve eleme yarışlarını 10’uncu sırada bitirerek altıncı gün planlanan madal yarışına katılmaya hak kazandım. Fakat son gün de yine rüzgarsızlıktan yarış yapamadığımız için yarışı 10’uncu sırada tamamladım. Yarışlar hafif ve orta havalarda gerçekleşti, beş yarışımızı free pumping (serbest pompa) koşullarında yaptık ki bu finn’in en zorlayıcı kondisyonlarından biri.


Almanya’daki yarışta bütün kış yaptığımız fiziksel antremanların meyvasını topladım, gerçekten çok iyi bir pupa süratim vardı. Son yarışa kadar madalya şansımı hep korudum fakat sonra yarış altıncı bitirmeme rağmen erken çıkış yaptığım için kara bayrak gördüm ve ceza puanı aldım. Yine de bugüne kadar 103 tekne ile yapılan en kalabalık avrupa şampiyonasında 10’unculuk gibi çok iyi bir derece aldığım için mutluyum. Koyduğumuz hedeflerde bu sene bir madalya yarışı yapmak vardı, bunu bu denli önemli bir yarışta başarmak benim için çok önemli. Bu sonuç yakın gelecekte bir podyum şansı yakalamamın ne kadar yüksek ihtimal olduğunu gösteriyor. Olimpiyat dönüşü çok yüksek bir antreman temposuna girdik ve bu yarışta karşılığını aldık. Bu başarımda büyük emeği olan antrenörüm Roman Teply, kondisyonerim Memduh Lütfija ve sponsorum Fenerbahçe Kulübü’ne çok teşekkür ediyorum.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder