4 Kasım 2014 Salı

Route du Rhum'da iki günde 12 terk

Filonun lideri Loick Peyron
Pazar günü saat 14:00’te St. Malo’dan start alan 91 teknelik Route du Rhum’da ikinci güne girerken filo daha ilk 36 saatte kelimenin tam anlamıyla darmadağın oldu. Filoda o kadar çok hasar ve terk var ki yazarken yetişmek bile bir hayli zor oldu. 45 knot’a ulaşan havada ve sert deniz koşullarında zorlukla seyir yapan filonun hedefinde Guadeloupe var. Bu arada iyi haberi veren meteoroloji uzmanları havanın biraz daha sakinleşeceğini belirtti.

Daha ilk geceden bir yük gemisine çarpan ve yarışı bırakmak zorunda kalan Thomas Coville skipper’lığındaki Sodebo dün sabah Roscoff Limanı’na ulaştı. Coville burada yüzlerce kişi tarafından karşılandı. Kaza, 31 metrelik trimaran Sodebo’nun daha ilk gece saat 23:30 sularında bir yük gemisine çarpışmasıyla gerçekleşti. Trimaranın skipper’ı Thomas Coville olayı şöyle anlattı:

Thomas Coville Roscoff'ta
“Kendimi bir trafik kazası kurbanı gibi hissediyorum. Sanki motosikletimle bir kamyona çarpmış gibi. Gemi trafik yolunda seyir halindeydim ve oldukça hızlıydım. O akşam pruvamda ufak bir problem vardı ve ben de hızımı artırarak Loick’e (Peyron) ulaşmaya karar verdim. Her şey gayet yolundaydı aslında. Ancak birden motorun alarmı çalmaya başladı. Ve ilginç bir şekilde daha sekiz saat geçmesine rağmen şarj etmem gerekiyordu. Ekranda ise herhangi bir problem görünmüyordu. Hava çok yağmurluydu, sert sağanaklar vardı ve göz gözü görmüyordu. İki yük gemisinin bana doğru yaklaştığını gördüm. Hesaplarıma göre aramızda 2 mil mesafe ve 1,30 dakika vardı. Ben de motoru çalıştırmaya karar verdim. Ancak kafamı kaldırdığımda önümde kocaman siyah  bir duvar gördüm ve çarptım.”

Coville kazadan yara almadan kurtulurken trimaranın pruvasında ciddi hasar meydana geldi.

Bu arada daha ilk 36 saatte filoda çok sayıda hasar ve terk var. Onlarca tekne hasar nedeniyle farklı limanlara sığınırken bir an önce yarışa geri dönebilmek için zamanla yarışıyor. Hasar ve terk listesi o kadar uzundu ki ben buraya sadece terk edenleri yazıyorum.

2 Kasım Pazar:

23:00-Marc Lepesqueux’nun (Class40) salması düştü ve yarışı terk etmek zorunda kaldı.
23:30-François Angoulvant’ın (Class40) salması düştü. Yelkenci helikopterle kurtarıldı.
23:35-Loïc Féquet (Multi50) bir cisime çarptı ve yarışı bıraktı.
23:45-Thomas Coville malum...

3 Kasım Pazartesi

01:45-Thierry Bouchard (Class40) bileğinden yaralandı ve yarışı bırakarak St. Malo’ya doğru yola çıktı.
06:30-Nicolas Troussel (Class40) ayak bileğinden yaralanarak yarışı bıraktı.
07:15- Erik Nigon’un (Multi50) anayelkeni paramparça oldu, yarıştan çekildi.
10:15-Alain Delhumeau’nun (Multi50) direği kırıldı, yarıştan çekildi.
11:15- Vincent Riou (IMOCA 60) yarışı bıraktı.
12:00-Bertrand de Broc’un (IMOCA 60) otopilotu bozuldu, dirseğinden yaralandı ve yarışı terk etti.
14:00-Arnaud Boissières (Class40) yarışı terk etti.
14:19-Pierre Antoine’ın (Multi 50) teknesine yıldırım düştü, gövdenin tam ortasında hasar meydana geldi. Antoine helikopterle kurtarıldı.

Bu arada Ultime sınıfında Banque Populaire VII ile Loick Peyron, IMOCA 60 sınıfında Macif ile François Gabart, Multi 50’de Arkema Region Aquitaine ile Lalou Roucayrol, Class 40’ta Solidaires En Peloton ile Thibaut Vauchel-Camus ve Rhum sınıfında Vento di Sardegna ile Andrea Mura lider durumda.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder