Fotoğraf: Ainhoa Sanchez |
Volvo Ocean
Race 2014-15’in yedi teknelik filosunun dördü, 6.487 deniz millik ilk ayağı
tamamladı. Yarış tarihinde ilk kez uygulanan one design kuralının etkisi
neredeyse tüm yarış boyunca hissedildi. Özellikle de finişe sadece birkaç mil
kala ilk ayağın birincisi Abu Dhabi Ocean Racing ve Team Dongfeng arasında.
Yarışın resmi sitesinden finişi canlı olarak izleyen bizler, iki takım
arasındaki match race mücadelesine de şahit olduk. Aynı anda ekiplerle yapılan
röportajları izledik.
Abu Dhabi
Ocean Racing, binlerce millik yarışın finişini sadece 12 dakika önce Team
Dongfeng’den önce geçti. Çoğu Fransız yelkencilerden oluşan Çin menşeli takım
da çok az bir farkla ve teknesinde hasar olmasına ve bu yüzden bir kez mola vermek zorunda
kalmasına rağmen ikinci olarak performansıyla daha ilk ayakta kendini
kanıtladı, izleyicileri şaşırttı. Team Brunel yarışı, Donfeng’den dört saat sonra yarışı tamamladı ve üçüncülüğü elde etti. Chris Nicholson dümenciliğindeki
Danimarkalı Team Vestas Wind de finişe bugün öğle saatlerinde ulaştı.
Üç takım;
Team Alvimedica, Team Mapfre ve Team SCA için ise mücadele hala devam ediyor.
Bugün bir ara tam anlamıyla çukura düşen ve bir ara hızı 0 knot olan Team
Alvimedica’nın önünde halen 159 deniz mili var. Arkasından Mapfre ve en sonda
Team SCA var. Alvimedica’nın bu gece yarısı ya da yarın sabah erken saatlerde Cape
Town’a ulaşması bekleniyor.
Şimdi 25
gündür Atlantik ve Güney Okyanusu’nun sert sularında mücadele eden ekipler için
dinlenme ve yeme-içme vakti. Teknelerin bakım onarımını yapacak ekip için ise
zamanla yarış başladı. Yarış one design formata geçince, eski versiyonlardan
farklı olarak artık tüm takımlar bakım-onarım hizmetini tek bir ekip, Volvo
Ocean Race teknik ekibi tarafından alıyor. Yarış köyüne kurulan çekek
alanındaki dev çadırın içinde yelkenler, elektronikler, gövdedeki hasarlar
tamir ediliyor. Bu çadır beş kıtadaki 10
durak şehre taşınacak.
Nick Bice Fotoğraf: Ian Roman |
Bu zorlu ve
stresli görevin başında ise 34 yaşındaki Avustralyalı yelkenci Nick Bice var.
Daha önce dört kez Volvo Ocean Race’e katılan Bice, iki kez yarışmış iki kez de
kara ekibinde görev almış. Yönettiği ekibin önünde, çok kısa sürede
halledilmesi gereken oldukça uzun bir iş listesi var. Bice, hedefin –daha doğrusu
yapmaları gerekenin- teknelerin 11-13 Kasım’da suya indirilmesi olduğunu
söylüyor. Ekip; teknisyen, mühendis, yelken ve tekne üreticisi olarak tam
zamanlı çalışan 17 kişiden oluşuyor. Bu 17 kişi hızla görevlerine başlamak için
hazırlıklarını daha tekneler gelmeden tamamlamıştı bile. Ekipte onlara ek
olarak dünyanın farklı ülkelerinden gelen 30 kişi daha görev yapıyor. Bice iş
planlarını şöyle anlatıyor:
“İlk 24 saat
tüm tekneler için 4-5 kişi çalışacak. Aslında tüm takımlar duruma göre beş ya
da sekiz gün boyunca tam olarak aynı hizmeti alacak. Tekneler önce ne durumda
incelenecek ve değiştirilmesi gerekenler varsa hızla değiştirilecek. Kırılan parçalar
onarılacak. Zaman çok kısıtlı ancak bu kez şöyle iyi bir durum var one design
teknelerin hiçbirinde ciddi bir sorun yok.”
Planlanan
tüm teknelerin 6 Kasım’a kadar Cape Town’a ulaşmasıydı. Ancak görünüşe göre
planlanan tarihi en az bir gün geçecek. Cape Town’daki koyiçi yarış 15 Kasım’da
yapılacak. 19 Kasım’da da filo 6.125 deniz millik Abu Dabi ayağı için start
alacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder