6 Kasım 2014 Perşembe

Volvo Ocean Race’te karadaki yarış başladı

Fotoğraf: Ainhoa Sanchez
Volvo Ocean Race 2014-15’in yedi teknelik filosunun dördü, 6.487 deniz millik ilk ayağı tamamladı. Yarış tarihinde ilk kez uygulanan one design kuralının etkisi neredeyse tüm yarış boyunca hissedildi. Özellikle de finişe sadece birkaç mil kala ilk ayağın birincisi Abu Dhabi Ocean Racing ve Team Dongfeng arasında. Yarışın resmi sitesinden finişi canlı olarak izleyen bizler, iki takım arasındaki match race mücadelesine de şahit olduk. Aynı anda ekiplerle yapılan röportajları izledik.

Abu Dhabi Ocean Racing, binlerce millik yarışın finişini sadece 12 dakika önce Team Dongfeng’den önce geçti. Çoğu Fransız yelkencilerden oluşan Çin menşeli takım da çok az bir farkla ve teknesinde hasar olmasına ve bu yüzden bir kez mola vermek zorunda kalmasına rağmen ikinci olarak performansıyla daha ilk ayakta kendini kanıtladı, izleyicileri şaşırttı. Team Brunel yarışı, Donfeng’den dört saat sonra yarışı tamamladı ve üçüncülüğü elde etti. Chris Nicholson dümenciliğindeki Danimarkalı Team Vestas Wind de finişe bugün öğle saatlerinde ulaştı.

Üç takım; Team Alvimedica, Team Mapfre ve Team SCA için ise mücadele hala devam ediyor. Bugün bir ara tam anlamıyla çukura düşen ve bir ara hızı 0 knot olan Team Alvimedica’nın önünde halen 159 deniz mili var. Arkasından Mapfre ve en sonda Team SCA var. Alvimedica’nın bu gece yarısı ya da yarın sabah erken saatlerde Cape Town’a ulaşması bekleniyor.


Şimdi 25 gündür Atlantik ve Güney Okyanusu’nun sert sularında mücadele eden ekipler için dinlenme ve yeme-içme vakti. Teknelerin bakım onarımını yapacak ekip için ise zamanla yarış başladı. Yarış one design formata geçince, eski versiyonlardan farklı olarak artık tüm takımlar bakım-onarım hizmetini tek bir ekip, Volvo Ocean Race teknik ekibi tarafından alıyor. Yarış köyüne kurulan çekek alanındaki dev çadırın içinde yelkenler, elektronikler, gövdedeki hasarlar tamir ediliyor.  Bu çadır beş kıtadaki 10 durak şehre taşınacak.

Nick Bice
Fotoğraf: Ian Roman
Bu zorlu ve stresli görevin başında ise 34 yaşındaki Avustralyalı yelkenci Nick Bice var. Daha önce dört kez Volvo Ocean Race’e katılan Bice, iki kez yarışmış iki kez de kara ekibinde görev almış. Yönettiği ekibin önünde, çok kısa sürede halledilmesi gereken oldukça uzun bir iş listesi var. Bice, hedefin –daha doğrusu yapmaları gerekenin- teknelerin 11-13 Kasım’da suya indirilmesi olduğunu söylüyor. Ekip; teknisyen, mühendis, yelken ve tekne üreticisi olarak tam zamanlı çalışan 17 kişiden oluşuyor. Bu 17 kişi hızla görevlerine başlamak için hazırlıklarını daha tekneler gelmeden tamamlamıştı bile. Ekipte onlara ek olarak dünyanın farklı ülkelerinden gelen 30 kişi daha görev yapıyor. Bice iş planlarını şöyle anlatıyor:


“İlk 24 saat tüm tekneler için 4-5 kişi çalışacak. Aslında tüm takımlar duruma göre beş ya da sekiz gün boyunca tam olarak aynı hizmeti alacak. Tekneler önce ne durumda incelenecek ve değiştirilmesi gerekenler varsa hızla değiştirilecek. Kırılan parçalar onarılacak. Zaman çok kısıtlı ancak bu kez şöyle iyi bir durum var one design teknelerin hiçbirinde ciddi bir sorun yok.”

Planlanan tüm teknelerin 6 Kasım’a kadar Cape Town’a ulaşmasıydı. Ancak görünüşe göre planlanan tarihi en az bir gün geçecek. Cape Town’daki koyiçi yarış 15 Kasım’da yapılacak. 19 Kasım’da da filo 6.125 deniz millik Abu Dabi ayağı için start alacak.


Konuyla ilgili bir de şöyle bir film var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder